Zarobki z dochodowego biznesu, E-biznes darmowe forum, programy partnerskie, sukces i motywacja oraz darmowe porady i pomysły na biznes
Najnowsze posty w dziale Social Media
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Tajemnica - Jak zwiększyć skutecznośc oferty?Jak napisać skuteczną ofertę? Skuteczna oferta | |
| | superadmin | 16.06.2009 17:37:06 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: Darmowe forum - e-biznes
Posty: 1052 #277255 Od: 2008-10-27
Ilość edycji Admina: 1 | Prosta tajemnica sukcesu tekstu ofertowego
Kiedy zabieramy się za pisanie profesjonalnego tekstu na stronę internetową, do newslettera czy katalogu, musimy pamiętać o jednej ważnej rzeczy…
To KLIENT kupuje produkt
Ta myśl powinna towarzyszyć nam od momentu podjęcia decyzji o napisaniu tekstu ofertowego. Niestety, wielu piszących o tym zapomina, zamiast na kliencie skupiając się na sobie. W przypadku tekstu sprzedażowego nadmierny egotyzm zazwyczaj prowadzi jednak do braku sprzedaży.
Zawsze powinieneś się więc starać, aby maksymalnie dostosować tekst do konkretnego klienta idealnego (w marketingu określanego też skrótem KI).
W jaki sposób zdefiniować klienta idealnego?
* Jakie najczęściej ma zainteresowania, przekonania, wartości?
* Co robi w wolnych chwilach?
* Czym się zajmuje na co dzień?
* Jakie ma pasje, problemy, życiowe możliwości?
* Czy jest kobietą czy mężczyzna, starszy czy młodszy?
* W jakim środowisku żyje i działa?
Szereg tego typu pytań (listę możesz spokojnie wydłużyć) pozwoli wykreować Ci konkretny obraz Twojego klienta. Kiedy uznasz, że jego wizerunek w Twojej wyobraźni jest już pełny i gotowy (dla ułatwienia zanotuj sobie wszystko na kartce), zacznij pisać ofertę konkretnie dla niego. Nie dla wszystkich. Dla niego.
Używaj przy tym liczby pojedynczej. Traktuj klienta jako osobę, a nie jako część tłumu. Twoja grupa docelowa powinna składać się dokładnie z jednej osoby – piszą w książce "Sztuka pisania perswazyjnych tekstów" Piotr R. Michalak i Jakub Woźniak. Nie czuj się usatysfakcjonowany, jeśli uznasz, że Twój tekst jest wystarczająco przekonywujący dla Ciebie. Ma on przecież przekonać Twojego klienta, bo to on płaci za produkt. A Ty powinieneś go zrozumieć. Obrazowo opisuje to angielski copywriter Lindsay Camp: Marni pisarze martwią się tym, czy czytelnik ich zrozumie. Dobrzy bardziej kłopoczą się tym, na ile dobrze sami zrozumieli czytelnika.
Emocje klienta w teorii marketingu
Pozwólmy sobie na odrobinę teorii.
Jednym z głównych modeli pisania tekstów perswazyjnych jest AIDA (uwaga-zainteresowanie-pożądanie-akcja). Według tego schematu czytający Twoją ofertę powinien kolejno odczuwać te stany. Jednak tylko dokładna znajomość klienta, który czyta tekst, pozwala umiejętnie prowadzić jego emocje. Musimy wiedzieć, na co klient jest w stanie poświęcić uwagę, co go zainteresuje, co sprawi, że zacznie pożądać Twój produkt, co w końcu skłoni go do oczekiwanej przez Ciebie akcji (czytaj: decyzji o kupnie). Aby Twój tekst był skuteczny, klient musi mieć wrażenie, że oferta jest stworzona bezpośrednio oraz tylko i wyłącznie dla niego. Oczywiście w grę wchodzą jeszcze inne tajniki perswazyjnego pisania, ale zdecydowanie wszystko zaczyna się właśnie od poznania klienta. Na tym się dziś skupmy.
Czy nastolatka jest w stanie przekonać żargon budowlańca?
Oczywiście, że najprawdopodobniej nie. To, do kogo kierujemy ofertę, powinno kształtować styl i język naszego tekstu. Każdy się ze mną zgodzi, że sprzedając nową kolekcję piórników użyjemy innego języka niż wtedy, kiedy prezentujemy nową linię ekskluzywnych samochodów. Jednak w praktyce często się zdarza, że piszący zapomina o tym, do kogo pisze. Pamiętaj, nie istnieje jeden schemat tego, jak ma wyglądać tekst ofertowy. Ale obojętnie, jaką strategię przyjmiemy, na jej wierzchołku zawsze stoi klient.
Jak więc poznać swojego klienta i co z tą wiedzą zrobić?
Powiedzieliśmy, że warto zacząć od stworzenia wizerunku klienta idealnego. Ułatwione zadanie mają ci, dla których poznawanie nowych ludzi to pasja. Warto dużo rozmawiać o potrzebach swoich klientów, robić ankiety, testować nowe produkty. Wypytywać o to, co wydaje się najmocniejszą stroną dotychczasowych ofert, co warto poprawić. W jaki sposób reagują klienci na nowe produkty, co jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji? Cennym źródłem informacji mogą okazać się branżowe blogi i fora. Dbaj po prostu o kontakt, bo tylko na jego podstawie możesz wypracować właściwe relacje z Twoim klientem. Bogaty w taką wiedzę łatwiej „wczujesz” się w swojego klienta, napiszesz tekst „pod niego” i uwierz mi – znacząco poprawisz skuteczność swojej pisanej oferty.
Pamiętaj:
* Pisz językiem klienta, używaj zwrotów, które są przez niego stosowane
* Wystrzegaj się słownictwa, którego Twój klient może nie zrozumieć
* Poruszaj problemy i sprawy, które są dla niego ważne
* Znajdź najważniejszą korzyść dla klienta wynikająca akurat z Twojej oferty i ją wyeksponuj
* Odwołuj się do emocji, którym on najczęściej ulega
* Na końcu przeczytaj swoją ofertę jego oczami i odpowiedz na proste pytanie: czy jest przekonywująca?
Marcin Mieszczak
PS. Guru reklamy – David Ogilvy powiedział kiedyś:
Udawaj, że rozmawiasz z siedzącą po prawej kobietą przy obiedzie. Ona pyta Cię: ‘Myślę o nowej kuchni, co byś mi polecił?’ Napisz swoją ofertę, jakbyś odpowiadał na jej pytanie.
--
Marcin Mieszczak jest copywriterem, współwłaścicielem agencji copywriterskiej e-words Mieszczak & Kuś - copywriting. Specjalizuje się w pisaniu ofert, tworzeniu haseł reklamowych, seo-copywritingu etc.
::REKLAMA:: Jak pisać zabójczo skuteczne oferty i listy, aby uzyskać zamierzony rezultat?
_________________ Blog o WordPress i Marketingu :: Trochę humoru | Fajne wpisy na blogach | Mój MIX | | | Electra | 23.11.2024 14:06:35 |
|
| | | cichybob | 29.07.2009 13:41:33 | Grupa: Użytkownik
Posty: 21 #297413 Od: 2009-7-29
| A potrafisz napisać coś co nie jest reklamą ? Każdy twój post kieruje do zakupu na złote myśli! Wiedza to podstawa, a nie jakieś puste frazesy. Pomyśl o case study, a to ma wartość. | | | superadmin | 29.07.2009 13:49:40 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: Darmowe forum - e-biznes
Posty: 1052 #297422 Od: 2008-10-27
| Staram się usuwać reklamy które wpisywałem od początku istnienia forum... wiem, że czasami przesadziłem i dlatego usuwam jest namiętnie
z resztą zobacz została tylko jedna _________________ Blog o WordPress i Marketingu :: Trochę humoru | Fajne wpisy na blogach | Mój MIX | | | sponsor1 | 01.01.2017 19:46:07 | Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1 #2376927 Od: 2017-1-1
| ciekawe ciekawe _________________ Niczego nie jestem pewien jak tego że trening czyni mistrza, 10 lat biegania, odpowiednia dieta, odżywki i suplementy zrobiły swoje, mistrzostwa polski w biegu na 1000m należą do mnie :) odpowiednia determinacja i zapał mogą zdziałać cuda, po prostu wystarczy chcieć i dążyć do wyznaczonego celu pomimo nadarzających się trudności :) nie wierzę w super działanie suplementów i dlatego dzięki treningom zrzuciłem 20kg i mogłem zająć się bieganiem na poważnie. biegasz, ćwiczysz? napisz do mnie! | | | igor44436767 | 17.02.2021 14:00:58 | Grupa: Użytkownik
Posty: 3 #7253790 Od: 2021-2-17
| Jak na razie to dużo wpisów nie ma. Moim zdaniem to na pewno jest bardzo źle. ___________________________________________________________ pizza na wynos | | | Electra | 23.11.2024 14:06:35 |
|
|
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|