Zarobki z dochodowego biznesu, E-biznes darmowe forum, programy partnerskie, sukces i motywacja oraz darmowe porady i pomysły na biznes




NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PISANIE TEKSTÓW, CZYLI COPYWRITER/COPYWRITHER » TAJEMNICA - JAK ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚC OFERTY?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Tajemnica - Jak zwiększyć skutecznośc oferty?

Jak napisać skuteczną ofertę? Skuteczna oferta
  
superadmin
16.06.2009 17:37:06
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Darmowe forum - e-biznes

Posty: 1036 #277255
Od: 2008-10-27


Ilość edycji Admina: 1
Prosta tajemnica sukcesu tekstu ofertowego

Obrazek

Kiedy zabieramy się za pisanie profesjonalnego tekstu na stronę internetową, do newslettera czy katalogu, musimy pamiętać o jednej ważnej rzeczy…

To KLIENT kupuje produkt

Ta myśl powinna towarzyszyć nam od momentu podjęcia decyzji o napisaniu tekstu ofertowego. Niestety, wielu piszących o tym zapomina, zamiast na kliencie skupiając się na sobie. W przypadku tekstu sprzedażowego nadmierny egotyzm zazwyczaj prowadzi jednak do braku sprzedaży.

Zawsze powinieneś się więc starać, aby maksymalnie dostosować tekst do konkretnego klienta idealnego (w marketingu określanego też skrótem KI).

W jaki sposób zdefiniować klienta idealnego?

* Jakie najczęściej ma zainteresowania, przekonania, wartości?

* Co robi w wolnych chwilach?

* Czym się zajmuje na co dzień?

* Jakie ma pasje, problemy, życiowe możliwości?

* Czy jest kobietą czy mężczyzna, starszy czy młodszy?

* W jakim środowisku żyje i działa?

Szereg tego typu pytań (listę możesz spokojnie wydłużyć) pozwoli wykreować Ci konkretny obraz Twojego klienta. Kiedy uznasz, że jego wizerunek w Twojej wyobraźni jest już pełny i gotowy (dla ułatwienia zanotuj sobie wszystko na kartce), zacznij pisać ofertę konkretnie dla niego. Nie dla wszystkich. Dla niego.

Używaj przy tym liczby pojedynczej. Traktuj klienta jako osobę, a nie jako część tłumu. Twoja grupa docelowa powinna składać się dokładnie z jednej osoby – piszą w książce "Sztuka pisania perswazyjnych tekstów" Piotr R. Michalak i Jakub Woźniak. Nie czuj się usatysfakcjonowany, jeśli uznasz, że Twój tekst jest wystarczająco przekonywujący dla Ciebie. Ma on przecież przekonać Twojego klienta, bo to on płaci za produkt. A Ty powinieneś go zrozumieć. Obrazowo opisuje to angielski copywriter Lindsay Camp: Marni pisarze martwią się tym, czy czytelnik ich zrozumie. Dobrzy bardziej kłopoczą się tym, na ile dobrze sami zrozumieli czytelnika.

Emocje klienta w teorii marketingu

Pozwólmy sobie na odrobinę teorii.

Jednym z głównych modeli pisania tekstów perswazyjnych jest AIDA (uwaga-zainteresowanie-pożądanie-akcja). Według tego schematu czytający Twoją ofertę powinien kolejno odczuwać te stany. Jednak tylko dokładna znajomość klienta, który czyta tekst, pozwala umiejętnie prowadzić jego emocje. Musimy wiedzieć, na co klient jest w stanie poświęcić uwagę, co go zainteresuje, co sprawi, że zacznie pożądać Twój produkt, co w końcu skłoni go do oczekiwanej przez Ciebie akcji (czytaj: decyzji o kupnie). Aby Twój tekst był skuteczny, klient musi mieć wrażenie, że oferta jest stworzona bezpośrednio oraz tylko i wyłącznie dla niego. Oczywiście w grę wchodzą jeszcze inne tajniki perswazyjnego pisania, ale zdecydowanie wszystko zaczyna się właśnie od poznania klienta. Na tym się dziś skupmy.

Czy nastolatka jest w stanie przekonać żargon budowlańca?

Oczywiście, że najprawdopodobniej nie. To, do kogo kierujemy ofertę, powinno kształtować styl i język naszego tekstu. Każdy się ze mną zgodzi, że sprzedając nową kolekcję piórników użyjemy innego języka niż wtedy, kiedy prezentujemy nową linię ekskluzywnych samochodów. Jednak w praktyce często się zdarza, że piszący zapomina o tym, do kogo pisze. Pamiętaj, nie istnieje jeden schemat tego, jak ma wyglądać tekst ofertowy. Ale obojętnie, jaką strategię przyjmiemy, na jej wierzchołku zawsze stoi klient.

Jak więc poznać swojego klienta i co z tą wiedzą zrobić?

Powiedzieliśmy, że warto zacząć od stworzenia wizerunku klienta idealnego. Ułatwione zadanie mają ci, dla których poznawanie nowych ludzi to pasja. Warto dużo rozmawiać o potrzebach swoich klientów, robić ankiety, testować nowe produkty. Wypytywać o to, co wydaje się najmocniejszą stroną dotychczasowych ofert, co warto poprawić. W jaki sposób reagują klienci na nowe produkty, co jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji? Cennym źródłem informacji mogą okazać się branżowe blogi i fora. Dbaj po prostu o kontakt, bo tylko na jego podstawie możesz wypracować właściwe relacje z Twoim klientem. Bogaty w taką wiedzę łatwiej „wczujesz” się w swojego klienta, napiszesz tekst „pod niego” i uwierz mi – znacząco poprawisz skuteczność swojej pisanej oferty.

Pamiętaj:

* Pisz językiem klienta, używaj zwrotów, które są przez niego stosowane

* Wystrzegaj się słownictwa, którego Twój klient może nie zrozumieć

* Poruszaj problemy i sprawy, które są dla niego ważne

* Znajdź najważniejszą korzyść dla klienta wynikająca akurat z Twojej oferty i ją wyeksponuj

* Odwołuj się do emocji, którym on najczęściej ulega

* Na końcu przeczytaj swoją ofertę jego oczami i odpowiedz na proste pytanie: czy jest przekonywująca?

Marcin Mieszczak

PS. Guru reklamy – David Ogilvy powiedział kiedyś:

Udawaj, że rozmawiasz z siedzącą po prawej kobietą przy obiedzie. Ona pyta Cię: ‘Myślę o nowej kuchni, co byś mi polecił?’ Napisz swoją ofertę, jakbyś odpowiadał na jej pytanie.

--

Marcin Mieszczak jest copywriterem, współwłaścicielem agencji copywriterskiej e-words Mieszczak & Kuś - copywriting. Specjalizuje się w pisaniu ofert, tworzeniu haseł reklamowych, seo-copywritingu etc.





::REKLAMA::
Jak pisać zabójczo skuteczne oferty i listy, aby uzyskać zamierzony rezultat?
Obrazek




_________________
Blog o WordPress i Marketingu :: Trochę humoru | Fajne wpisy na blogach
  
Electra19.07.2018 17:42:33
poziom 5

oczka
  
cichybob
29.07.2009 13:41:33
Grupa: Użytkownik

Posty: 21 #297413
Od: 2009-7-29
A potrafisz napisać coś co nie jest reklamą ? Każdy twój post kieruje do zakupu na złote myśli! Wiedza to podstawa, a nie jakieś puste frazesy. Pomyśl o case study, a to ma wartość.
  
superadmin
29.07.2009 13:49:40
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Darmowe forum - e-biznes

Posty: 1036 #297422
Od: 2008-10-27
Staram się usuwać reklamy które wpisywałem od początku istnienia forum...
wiem, że czasami przesadziłem i dlatego usuwam jest namiętnie wesoły

z resztą zobacz została tylko jedna wesoły
_________________
Blog o WordPress i Marketingu :: Trochę humoru | Fajne wpisy na blogach
  
sponsor1
01.01.2017 19:46:07
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 1 #2376927
Od: 2017-1-1
ciekawe ciekawe wesoły
_________________
Niczego nie jestem pewien jak tego że trening czyni mistrza, 10 lat biegania, odpowiednia dieta, odżywki i suplementy zrobiły swoje, mistrzostwa polski w biegu na 1000m należą do mnie :) odpowiednia determinacja i zapał mogą zdziałać cuda, po prostu wystarczy chcieć i dążyć do wyznaczonego celu pomimo nadarzających się trudności :) nie wierzę w super działanie suplementów i dlatego dzięki treningom zrzuciłem 20kg i mogłem zająć się bieganiem na poważnie. biegasz, ćwiczysz? napisz do mnie!

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PISANIE TEKSTÓW, CZYLI COPYWRITER/COPYWRITHER » TAJEMNICA - JAK ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚC OFERTY?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta

Darmowe forum e-biznes (CNNB) - Grupa AG ESSEKER


No To Frugo