Czasem Teasery wzbudzają zaciekawienie, czasem irytację, na pewno zawsze przyciągają uwagę... ^^Już wiesz jaki cel mają Teasery...^^ Ostatnio komunikaty informujące o nowych produktach czy usługach często goszczą na ulicach miast. Przyjrzeliśmy się kilku niedawnym kampaniom i zapytaliśmy specjalistów: Czemu właśnie Teaser?
Skąd się wziął teaser? Nazwa kampanii teaserowych pochodzi od angielskiego słowa tease, które oznacza drażnić, droczyć się. Prowadzone w ten sposób działania polegają na stworzeniu dwóch odsłon akcji reklamowej. Jedna z nich pojawia się wcześniej i bez podania nazwy reklamowanego dobra zapowiadająca kolejną. To następuje po kilku lub kilkunastu dniach. W tym okresie teaser ma wywołać zaciekawienie klienta i powoduje że lekko podenerwowany, oczekuję na reklamę wyjaśniającą. W Polsce jedne z pierwszych kampanii teaserowych zostały przygotowane dla sklepów IKEA, LOTTO czy marki LECH.
Brief:Czy kampanie teaserowe robią jeszcze na klientach wrażenie?
Zdecydowanie Tak. Zasadniczą cechą, na której bazują kampanie teaserowi, jest naturalna ciekawość człowieka. Proste rozwiązania sięgające do naszych podstawowych instynktów są i będą zawsze najskuteczniejsze. Strach, potrzeba poczucia bezpieczeństwa, współczucie czy przynależność do pewnej społeczności to tylko niektóre z wykorzystywanych narzędzi wzbudzających zainteresowanie. Pojawia się jednak pytanie, czy etycznym jest ich stosowanie w każdej sytuacji i do każdego projektu. Uważam, że kampanie teaserowe posiadają unikatową siłę oddziaływania, ale powinny być stosowane szczególnie odpowiedzialnie i przy wykorzystaniu naprawdę wybitnych kreacji. Teaser nie lubi przeciętności i braku 100 procentowej spójności z kluczową cechą produktu.
Na pytanie odpowiadał: Jacek Pawałka-Wiceprezes zarządu Great Open House i dyrektorem zarządzającym warszawskiego oddziału tej agencji.