Teaser-Co to jest i skąd się wziął? Co to jest Teaser? Pochodzenie Teasera |
::Informacja:: Na podstawie artykułu zamieszczonego w magazynie Magazyn marketingu, reklamy i sprzedaży BRIF nr. 109/10 (Strona 34) Teaser nie lubi przeciętności... Czasem Teasery wzbudzają zaciekawienie, czasem irytację, na pewno zawsze przyciągają uwagę... ^^Już wiesz jaki cel mają Teasery...^^ Ostatnio komunikaty informujące o nowych produktach czy usługach często goszczą na ulicach miast. Przyjrzeliśmy się kilku niedawnym kampaniom i zapytaliśmy specjalistów: Czemu właśnie Teaser? Skąd się wziął teaser? Nazwa kampanii teaserowych pochodzi od angielskiego słowa tease, które oznacza drażnić, droczyć się. Prowadzone w ten sposób działania polegają na stworzeniu dwóch odsłon akcji reklamowej. Jedna z nich pojawia się wcześniej i bez podania nazwy reklamowanego dobra zapowiadająca kolejną. To następuje po kilku lub kilkunastu dniach. W tym okresie teaser ma wywołać zaciekawienie klienta i powoduje że lekko podenerwowany, oczekuję na reklamę wyjaśniającą. W Polsce jedne z pierwszych kampanii teaserowych zostały przygotowane dla sklepów IKEA, LOTTO czy marki LECH. Brief: Czy kampanie teaserowe robią jeszcze na klientach wrażenie? Zdecydowanie Tak. Zasadniczą cechą, na której bazują kampanie teaserowi, jest naturalna ciekawość człowieka. Proste rozwiązania sięgające do naszych podstawowych instynktów są i będą zawsze najskuteczniejsze. Strach, potrzeba poczucia bezpieczeństwa, współczucie czy przynależność do pewnej społeczności to tylko niektóre z wykorzystywanych narzędzi wzbudzających zainteresowanie. Pojawia się jednak pytanie, czy etycznym jest ich stosowanie w każdej sytuacji i do każdego projektu. Uważam, że kampanie teaserowe posiadają unikatową siłę oddziaływania, ale powinny być stosowane szczególnie odpowiedzialnie i przy wykorzystaniu naprawdę wybitnych kreacji. Teaser nie lubi przeciętności i braku 100 procentowej spójności z kluczową cechą produktu. Na pytanie odpowiadał: Jacek Pawałka-Wiceprezes zarządu Great Open House i dyrektorem zarządzającym warszawskiego oddziału tej agencji. Oto przykład jednej kampanii teaserowej... BZWBK-Wg. Mnie najlepsza kampania Teaserowa [SUPERADMIN] Odsłona 1. Bez podania jakichkolwiek danych na temat głównego celu reklamy... 15 sekundowy spot przypominający... Odsłona 2: 10 Maj Estetyczna i czytelna reklama. Napisy w filmie przyciągają uwagę. Wysoka skuteczność... Więcej informacji o spocie Wydajesz&Zarabiasz: TUTAJ |