Zarobki z dochodowego biznesu, E-biznes darmowe forum, programy partnerskie, sukces i motywacja oraz darmowe porady i pomysły na biznes
Najnowsze posty w dziale Social Media
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Neurousability, neuromarketing, neurobalonikNeuroMarketing... | |
| | superadmin | 10.02.2009 13:03:06 |
Grupa: Administrator
Lokalizacja: Darmowe forum - e-biznes
Posty: 1052 #223175 Od: 2008-10-27
Ilość edycji wpisu: 1
Ilość edycji Admina: 1 | Neuromarketing Źródło
Neuromarketing zajmuje się m.in. badaniem reakcji psychofizjologicznych konsumentów na produkty.
Neuromarketing to wykorzystanie narzędzi pomiarowych stosowanych w naukowych badaniach psychofizjologicznych oraz wiedzy o zachowaniach człowieka, w procesie optymalizacji bodźców marketingowych. Neuromarketing zawiera się w trzech obszarach:
* rozwija klasyczne badania marketingowe, * wspiera tworzenie przekazu komunikacyjnego zgodnie z wiedzą neuronaukową, * wykorzystuje techniki neuro do wspierania sprzedaży.
Neuromarketing wydatnie zwiększa trafność decyzji podejmowanych w procesie kształtowania komunikacji z rynkiem. Klasyczne badania konsumentów, dotyczące produktów lub reklam, wiążą się z koniecznością uwzględniania dodatkowego marginesu błędu: badane osoby nie zawsze odpowiadają tak, jak uważają w rzeczywistości. Dodatkowo, jak odkryli naukowcy, przy prawdziwej decyzji zakupowej, najczęściej działa podświadomość, przez co konsument nie zdaje sobie sprawy, że jego wybór nie jest zawsze świadomą decyzją. W rezultacie tradycyjne metody badawcze, takie jak np. zogniskowane wywiady grupowe (FGI) w niewielkim stopniu pozwalają przewidzieć prawdziwe zachowania konsumentów - dostarczają jedynie części informacji potrzebnych do wsparcia procesu decyzyjnego marketera.
Neuromarketing zajmuje się bezpośrednim badaniem reakcji psychofizjologicznych konsumentów zmniejszając w ten sposób możliwość świadomej ingerencji badanych w wyniki. Najczęstsze metody badawcze wykorzystywane w neuromarketingu to:
* elektroencefalografia * reakcja skórno-galwaniczna * elektromiografia * eye tracking * funkcjonalny magnetyczny rezonans jądrowy * chronometria kognitywna
Firmy, które jako pierwsze korzystały z technik neuro, wykorzystując je przy badaniu swoich produktów oraz kampanii reklamowych, to m.in. Coca-Cola, Procter & Gamble, General Motors, Kodak, Bank of America czy Nestle.
W Polsce neuromarketingiem zajmują się naukowcy:
* prof. dr hab. Piotr Jaśkowski * dr Rafał Ohme * prof. dr hab. Dariusz Doliński
_________________ Blog o WordPress i Marketingu :: Trochę humoru | Fajne wpisy na blogach | Mój MIX | | | Electra | 13.12.2024 04:08:33 |
|
|
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|