Zarobki z dochodowego biznesu, E-biznes darmowe forum, programy partnerskie, sukces i motywacja oraz darmowe porady i pomysły na biznes


Najnowsze posty w dziale Social Media


NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » MARKETING » NEUROUSABILITY, NEUROMARKETING, NEUROBALONIK

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Neurousability, neuromarketing, neurobalonik

NeuroMarketing...
  
superadmin
10.02.2009 13:03:06
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Darmowe forum - e-biznes

Posty: 1052 #223175
Od: 2008-10-27


Ilość edycji wpisu: 1

Ilość edycji Admina: 1
Neuromarketing
Źródło
Obrazek

Obrazek
Neuromarketing zajmuje się m.in. badaniem reakcji psychofizjologicznych konsumentów na produkty.

Neuromarketing to wykorzystanie narzędzi pomiarowych stosowanych w naukowych badaniach psychofizjologicznych oraz wiedzy o zachowaniach człowieka, w procesie optymalizacji bodźców marketingowych. Neuromarketing zawiera się w trzech obszarach:

* rozwija klasyczne badania marketingowe,
* wspiera tworzenie przekazu komunikacyjnego zgodnie z wiedzą neuronaukową,
* wykorzystuje techniki neuro do wspierania sprzedaży.


Neuromarketing wydatnie zwiększa trafność decyzji podejmowanych w procesie kształtowania komunikacji z rynkiem. Klasyczne badania konsumentów, dotyczące produktów lub reklam, wiążą się z koniecznością uwzględniania dodatkowego marginesu błędu: badane osoby nie zawsze odpowiadają tak, jak uważają w rzeczywistości. Dodatkowo, jak odkryli naukowcy, przy prawdziwej decyzji zakupowej, najczęściej działa podświadomość, przez co konsument nie zdaje sobie sprawy, że jego wybór nie jest zawsze świadomą decyzją. W rezultacie tradycyjne metody badawcze, takie jak np. zogniskowane wywiady grupowe (FGI) w niewielkim stopniu pozwalają przewidzieć prawdziwe zachowania konsumentów - dostarczają jedynie części informacji potrzebnych do wsparcia procesu decyzyjnego marketera.

Neuromarketing zajmuje się bezpośrednim badaniem reakcji psychofizjologicznych konsumentów zmniejszając w ten sposób możliwość świadomej ingerencji badanych w wyniki. Najczęstsze metody badawcze wykorzystywane w neuromarketingu to:

* elektroencefalografia
* reakcja skórno-galwaniczna
* elektromiografia
* eye tracking
* funkcjonalny magnetyczny rezonans jądrowy
* chronometria kognitywna

Firmy, które jako pierwsze korzystały z technik neuro, wykorzystując je przy badaniu swoich produktów oraz kampanii reklamowych, to m.in. Coca-Cola, Procter & Gamble, General Motors, Kodak, Bank of America czy Nestle.

W Polsce neuromarketingiem zajmują się naukowcy:

* prof. dr hab. Piotr Jaśkowski
* dr Rafał Ohme
* prof. dr hab. Dariusz Doliński

_________________
Blog o WordPress i Marketingu :: Trochę humoru | Fajne wpisy na blogach | Mój MIX
  
Electra13.12.2024 04:08:33
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » MARKETING » NEUROUSABILITY, NEUROMARKETING, NEUROBALONIK

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny

Darmowe forum e-biznes (CNNB) - Grupa AG ESSEKER | Muzyka Blog


No To Frugo
Sznurkownia.info