Zarobki z dochodowego biznesu, E-biznes darmowe forum, programy partnerskie, sukces i motywacja oraz darmowe porady i pomysły na biznes


Najnowsze posty w dziale Social Media


NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » MARKETING » NIETYPOWE FORMY PROMOCJI...

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Nietypowe formy promocji...

  
administrator
02.10.2008 10:24:49
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Inowrocław

Posty: 108 #161083
Od: 2008-9-4



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Firmom coraz trudniej zdobyć zainteresowanie grupy docelowej. Marketerzy stale poszukują nowych, nietypowych form przekazu i dialogu z konsumentem. Rozwiązania może podsunąć ambient marketing, który zapewnia szerokie pole manewru. Dzięki nowatorskim działaniom można pokazać się niestandardowo, nietypowo i niekoniecznie za wielkie pieniądze.

Jak „wieść gminna niesie” ludzie zawsze rozmawiali o innych, ale nikt tak naprawdę nie lubi, gdy plotkują na jego temat, no chyba, że mówią dobrze i na każdym kroku chwalą. Okazuje się, że tę niezbyt ładną cechę człowieka specjaliści od marketingu potrafili obrócić w atut, ba nauczyli się jeszcze na niej zarabiać.

Poziom wiarygodności i skuteczności tradycyjnej reklamy jest nieproporcjonalny do kosztów włożonych w jej realizację, wkład w działania marketingu szeptanego - owszem. Ludzie sporą część informacji o produktach i usługach zdobywają w swoim najbliższym otoczeniu – młodzież w szkole, dorośli w pracy, u znajomych. Dlaczego by nie skorzystać na tym, że ludzie po prostu lubią rozmawiać, ich naturalna skłonność do mówienia może przynieść firmom zyski.

Idea marketingu szeptanego to przekazywanie informacji z ust do ust, bazowanie na opinii znajomych czy ekspertów z danej dziedziny. Palców u rąk nam pewnie zabraknie, by wymienić sytuacje, w których ktoś nam coś polecił, a my skorzystaliśmy ze wskazówki.

Koleżanka koleżance powiedziała, że w tym, a tym salonie fryzjerskim pomimo tego, że bajecznie ją uczesano, to jeszcze doradzono jaki rodzaj makijażu dobrać, by podkreślić osobowość, a obsługa była tak miła, że poczęstowano ją herbatą, a na wychodne życzono miłego dnia. Bardzo prawdopodobne, że dzięki rekomendacjom koleżanki, salon fryzjerski zyskał kolejną klientkę, która, poszła, sprawdziła, skorzystała i zadowolona z usług pewnie zrobi to samo, co jej poprzedniczka, czyli pochwali się tym jeszcze innej koleżance.

Silne wsparcie marketingowe w postaci ustnych przekazów zadowolonych klientów wpływa na uwiarygodnienie firmy i jej produktów czy usług w oczach innych, na pewno bardziej niż zwykła reklama.

Wyższość marketingu szeptanego nad tradycyjną formą reklamy objawia się również, tym, że w 30 sekundach reklamowanego spotu nie da się powiedzieć o produkcie więcej niż kilka słów, „szeptać” można natomiast o wiele dłużej.

Sukces tego typu działań możliwy jest oczywiście pod warunkiem całkowitej szczerości osoby rekomendującej, tzn. zachwalać można jedynie prawdziwe cechy danego produktu. Wszelkiego rodzaju kłamstwa prędzej czy później wyjdą na jaw, co firmie z pewnością nie przysporzy dobrego wizerunku.

Szeptane rozprzestrzenianie informacji może polegać na wzajemnej wymianie wizytówek, ulotek, informacji o partnerze biznesowym. np. właściciel salonu samochodowego poleci swojemu klientowi, gdzie najlepiej ten samochód ubezpieczyć i poda adres współpracującej z nim firmy ubezpieczeniowej. Taki oparty na umowie barterowej biznesowy romans sprzyja wspólnemu pomnażaniu zysków obu firm.

Można bazować również na dobrodziejstwach marketingu wirusowego, szczególnie dziś popularnego w dobie „osieciowanego” społeczeństwa. Większość ludzi posiada dostęp do Internetu, dzięki czemu łatwo można rozprzestrzenić przekaz marketingowy również drogą elektroniczną.

Szepty często wywołują szum medialny. Zainteresowanie mediów może znacznie rozpowszechnić informacje o naszym produkcie, owocem, czego jeszcze więcej ludzi nas pozna, będzie o nas mówiło i korzystało z naszej oferty.

Kilka słów chciałam poświęcić jeszcze jednemu interesującemu narzędziu marketingowemu, a mianowicie zapachowi.

Design wnętrza to dziś nie tylko ładnie pomalowane ściany i stylowe meble, to również zapach. Dość często w wywiadach ze znanymi osobami pada pytanie o zapachy dzieciństwa, zapach domu.

Kwestię tę można odnieść w ogóle do konsumentów, za zakres rozszerzyć o pytania – jaki jest zapach ulubionej Państwa marki, firmy.

Oczywiście pytanie to można ująć przenośnie, wówczas dotyczyłoby ono wszelkiego rodzaju skojarzeń z marką czy firmą. Można je równie dobrze potraktować dosłownie. I właśnie w tym kontekście postanowiłam bliżej przyjrzeć się zagadnieniu.

Kolory mają na nas duży wpływ. Nasycone barwy stosuje się, by ludzi pobudzić, spokojne natomiast, by wywołać efekt wyciszenia i spokoju. Podobnie jest z zapachami, wpływają one na samopoczucie, kształtują szereg procesów decyzyjnych konsumentów. Specjaliści od marketingu zapachowego doskonale o tym wiedzą, dlatego w przestrzeniach handlowo-usługowych, w celu wzbudzenia zainteresowania i wywołania u konsumentów spontanicznych reakcji zakupowych, wykorzystują zapachy jako swoją tajną broń.

„Ludzie, bowiem mogą zamykać oczy na wielkość, na grozę, na piękno, i mogą zamykać uszy na melodie albo bałamutne słowa. Ale nie mogą uciec przed zapachem. Zapach, bowiem jest bratem oddechu. Zapach wnika do ludzkiego wnętrza wraz z oddechem i ludzie nie mogą się przed nim obronić, jeżeli chcą żyć. I zapach idzie prosto do serc i tam w sposób kategoryczny rozstrzyga o skłonności lub pogardzie, odrazie lub ochocie, miłości lub nienawiści.”

Nie bez przyczyny przecież w kawiarniach rozpyla się zapach świeżo mielonej kawy, który swą wonią zaprasza do stolika, z kolei obok drogerii nie da się przejść obojętnie nie poczuwszy parującej wręcz woni drogich perfum.

Niekonwencjonalna kompozycja zapachowa powinna zachęcać do nabycia produktu, co oczywiście powinno powodować wzrost zysków. Trzeba jednak uważać, by nie wywołać niezamierzonego efektu bólu głowy czy złych skojarzeń związanych z danym zapachem.

Zapachy goszczą jednak nie tylko tam gdzie kwitnie handel. Marketing zapachowy stosuje się również często jako jeden z istotnych elementów wchodzących w skład eventu, festiwalu, czy ogólnie imprezy o charakterze masowym. Zapach jako wabik na potencjalnego konsumenta ma podkreślać wartości użytkowe produktu, uwypuklić jego walory estetyczne.

Za pośrednictwem zapachu jedna z uczestniczek Raciborskiego Festiwalu Sztuki promowała swoją pracę. Projekt artystki zainteresował zarówno mieszkańców, jak i przybyłych do Raciborza pasjonatów sztuki. Dzięki niej sklep z odzieżą używaną zapachniał żelkami, w toalecie miejskiej roztaczał się słodki aromat czekolady, a w bibliotece królowała wonna pomarańcza.

Zapachy nie tylko kreują pragnienia i pożądania, ale też otulają wonią miejsca tworząc ich niezapomnianą atmosferę. Przenoszą nas w przeszłość cudownych lat dzieciństwa i mają moc przywoływania najwspanialszych chwil, dlatego miłośnicy sztuki przybyli na festiwal do Raciborza zapamiętali miasto jako niezwykle przyjazną i pachnącą przestrzeń.

Ludzie mówią, że dobrego nigdy za wiele, a pieniądze nie śmierdzą. A jak pachnie sukces? Zagadkę tę próbuje rozgryźć wielu. Kluczem jest umiejętne określenie naszych zamierzeń, dobór odpowiednich środków do ich osiągnięcia, oraz wyznaczenie właściwej grupy docelowej. Nietypowe formy promocji sprawdzają się bardziej od tych klasycznych, ale tylko pod warunkiem, że mechanizmy różnego rodzaju marketingu dobrze i umiejętnie się wykorzystuje.

Autorem Artykułu jest:
Joanna Kumpiń
Agencja Promocyjna Locco Event
http://www.loccoevent.pl/

Agencja Locco Event działa w obszarze promocji, PR oraz organizacji eventów. Świadczy min. usługi organizacji akcji promocyjnych, outsourcingu sił sprzedaży, badań marketingowych, organizacji eventów, obsługi firm w zakresie PR oraz marketingu bezpośredniego. Realizując zlecenia łączy różne narzędzia, aby osiągnąć zamierzony przez klienta cel. W swoich projektach wykorzystuje wszystkie możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Wybrani klienci Locco Event to m.in. DUNI AB, GE Money Bank, PTK Centertel, Telechoinka.pl, Getin Bank.

[Źródło Artykułu
  
Electra26.11.2024 16:17:10
poziom 5

oczka
  
sambo81
10.11.2011 21:36:34
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #800131
Od: 2011-10-18
Inne przykłady ambient marketingu wesoły
http://www.quintohache.com/blog/wp-content/uploads/2011/09/ads-marketing-nike-03.jpg
http://3.bp.blogspot.com/--j4ycquS1tE/TlbBVFbqT2I/AAAAAAAAAEw/7qwh-6chAz8/s1600/weare_coopswall.jpg
http://www.gorilla.ro/wp-content/uploads/2009/07/bounty-ambient-marketing-04.jpg
wesoły
  
rija
29.11.2011 17:25:28
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #810132
Od: 2011-11-29
Najbardziej oczywista forma promocji, o której wciąż zapominamy...
Zmiana lokalizacji! To oczywiste, że posiadając biuro np. w Business Park Marywilska mamy większe szanse na nowych klientów niż pracując w domu. Business Park Marywilska to nowoczesny biurowiec na warszawskim Żeraniu.
  
jacko
29.01.2012 15:23:45
Grupa: Użytkownik

Posty: 22 #853062
Od: 2012-1-29
zmiana lokalizacji to prosty sposób na stratę obecnych klientów bez gwarancji zyskanai nowych, trzeba bardzo rozważnie rozważać zmianę lokalizacji
_________________
klimatyzacja Warszawa, montaż klimatyzacji, naprawa wodociągów Warszawa,
  
noflash
22.02.2012 16:21:41
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #873065
Od: 2012-2-22
nie wiem czy to nietypowe... ale na pewno skuteczne w e-biznesie: dać najpierw coś za darmo. Na przykład wyszukiwarki zdjęć stockowych tak działają. Jakąś część kontentu można mieć za free a jak się spodoba to można wykupić abonament.
_________________
blog o obsłudze klienta: http://no--flash.blogspot.com/
  
dingdong
04.04.2012 10:16:16
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #911402
Od: 2012-4-4
Zgadzam się z poprzednikiem. Dawanie do spróbowania klientowi swojego produktu to bardzo dobre narzędzie promocji. Oczywiście o ile dany produkt będzie tego wart. Fajnym przykładem mogą być kursy języka angielskiego przez skype english-by-phone, gdzie można na próbę przeprowadzić darmową rozmowę testową z każdym dostępnym lektorem.
Poza tym obserwuję znaczny wzrost ilości virali na youtube. Niektóre są całkiem ciekawe jak je się tak ogląda np. cropp i "akcja na mieście"wesoły
_________________
Zoho- innowacyjne oprogramowanie dla firm
  
julag1
23.11.2012 16:52:07
Grupa: Użytkownik

Posty: 3 #1055847
Od: 2012-11-23
Nom w marketingu jak w każdej branży najważniejsza jest innowacja
_________________
videofilmowanie
  
szrlotka
26.11.2012 11:50:53
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #1057799
Od: 2012-6-12
dokładnie liczy się efekt świeżości, zaskoczenie ja widziałam fajną akcję s której osoby, które przychodziły oglądać mieszkanie widziały w mieszkaniu pokazowym swoje własne zdjęcia (były w monitorach tv, komputerze, elektronicznych ramkach) ponoć sprzedaż mieszkań znacznie wzrosła tej agencji
_________________
ogłoszenia nieruchomości
  
kiniao1
20.01.2013 21:14:48
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #1149795
Od: 2013-1-20
Wszystko zależy od branży
_________________
autoryzowany dealer opla
  
kozik1
14.02.2013 18:23:37
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1189291
Od: 2013-2-13
Ogólnie jestem zwolennikiem innowacji w marketingu ale trzeba wszystko robić z głową
_________________
wycieczki last minute
  
olekqq
03.04.2013 14:20:19
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #1296738
Od: 2013-4-3
zgadzam się z moim przedmówcą
_________________
mazury czartery
czarter jachtów mazury
mazury czarter jachtów
  
Electra26.11.2024 16:17:10
poziom 5

oczka
  
Elmir
24.06.2014 12:26:42
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #1872862
Od: 2014-5-12
To co byście powiedzieli przykładowo na taką formę promocji jaką jest wykorzystywanie zdjęć 360 nie tylko na swojej stronie internetowej, ale również w podglądzie na google street view. Ma to chyba największe znaczenie jeżeli chodzi o reklamowanie różnych ośrodków turystycznych lub gastronomicznych, bo dzięki temu potencjalny klient może w pełnej okazałości zobaczyć dany punkt.
  
dawid0kozlowski
13.07.2014 16:13:38
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1888306
Od: 2014-7-6
Marketing szeptany ma bardzo dużą skuteczność, sam skorzystałbym z usługi, którą poleciłby mi dobry znajomy, niż z tej którą widziałem na bilboardzie.
_________________
Znany elektryk kraków naprawił u mnie oświetlenie.
  
looblue
13.08.2014 13:05:37
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #1916279
Od: 2014-8-13
Marketing szeptany to jest dobry pomysł, a spróbuj pozycjonowania i pisania na forach takich jak forumreklamowe.net, .org wesoły
_________________
eubusy.pl – Busy do niemiec
  
HenrykFrolena
10.09.2014 10:20:05
Grupa: Użytkownik

Posty: 13 #1937723
Od: 2014-7-18


Ilość edycji wpisu: 3
Hmm, no tak. Buzz jest bardzo ważny jeśli chodzi o pozycjonowanie i formę wypromowania danej marki.
Wszystko zależy tylko od tego czy nasi pracownicy są odpowiednio doświadczeni. Jeśli nie mają wiedzy, to nie ma co ryzykować i należy wybrać jakąś Agencję SEO.
Świadczony przez nich outsourcing będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Poprawi to także nasze wyniki finansowe.
  
krajanka
17.09.2014 12:23:42
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1041 #1943628
Od: 2013-4-2
Myślę, że nie ma co dostosowywać pracowników do nowych działań nie związanych z ich pracą. Lepiej od razu postawić na zewnętrzną firmę, która zna się na rzeczy.
  
Gabry
19.09.2014 15:09:24
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 771 #1945607
Od: 2014-2-12


Ilość edycji wpisu: 1

Reklama w telewizji jest tylko dla bogatych, zauwazyłem, że jest tylko dla banków i piwa. Widac, że reklamodawcy szukają innych metod
  
Lichopped
23.09.2014 10:30:05
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #1948338
Od: 2014-9-9


Ilość edycji wpisu: 3
Według mnie bardzo skuteczny jest marketing szeptany. Dzięki niemu wielu użytkowników może się dowiedzieć o nowych usługach. Z reguły jest tak, że firmy, które świadczą tego typu usługi są naprawdę najlepsze. Mówię to z własnego doświadczenia, ponieważ jak szukałem agencji eventowej, to wybrałem właśnie Crusar4Rally. Muszę powiedzieć, że się na nich nie zawiodłem. Impreza dla moich pracowników, była naprawdę bardzo dobrze zorganizowana.
  
Ryszard
03.11.2014 12:20:10
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #1972244
Od: 2014-11-3
Kiedy chciałem wypromować swój salon kosmetyczny trafiłem na różne formy reklamy zarówno tych w internecie jak i tych po za nim. Wpadłem też na aromamarketing i tu pojawią się moja pytanie, spotkał się ktoś z tym? jak ze skutecznością?
  
pollor
09.12.2014 17:29:09
Grupa: Użytkownik

Posty: 12 #1999199
Od: 2014-12-8
A u mnie sprawdziły się naklejki na szybę. Wzbudzają duże zainteresowanie.
To ciekawa forma promocji i jeszcze nierozpowszechniona. Można zamówić je w drukarni, zareklamować swoje logo czy ułożyć krótki ciekawy tekst. U mnie się sprawdziło - moja firma jest bardziej rozpoznawalna.
Na pewno jest taniej niż np. reklama telewizyjna.
  
Electra26.11.2024 16:17:10
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » MARKETING » NIETYPOWE FORMY PROMOCJI...

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny

Darmowe forum e-biznes (CNNB) - Grupa AG ESSEKER | Muzyka Blog


No To Frugo
Sznurkownia.info