Strategie darmowego marketingu... Ustalanie cen Jak ustalać ceny produktów i usług? |
![]() Dziś bedzie o ustalaniu cen produktów, a właściwie o sztuczkach podświadomej manipulacji cenowej... Dziś będzie krótko, bo liczę na dyskusję w tym temacie... Darmowy marketing, tym bedziemy się zajmować kilka tygodni. Przedstawię Tobie kilka technik z nowej książki pt. "Strategie Free marketingu" i kilka z mojego doświadczenia. W pierwszym short-art poruszę temat ustalania cen produktów i usług. Jeżeli oferujesz swój nowy produkt lub usługę i nie wiesz jak obliczyć cenę oto w kilku krokach jak to zrobić: * Oblicz koszt wytworzenia produktu i dolicz 10% * Pomyśl ile chciałbyś zarobić na jednym produkcie, wystarczy tę kwotę pomnożyć przez 3 * Dodać wszystko do siebie i powstaje cena Załóżmy, że Twój koszt to 10zł, dodając 10% wychodzi 11zł. Na jednej sprzedaży chcę zarobić 5zł, mnożąc przez 3 otrzymujemy 15zł. Dodając wszystko do siebie otrzymujemy 26zł. Teraz zaczynamy manipulacje ceny w taki sposób, aby klient kupił... Owszem cena ma znaczenie, ale nie tylko cena jako cena. Jeżeli cena kończy się na 7 jest produkt łatwiej sprzedać, tutaj sprawdziłem to na swojej księgarni jak i zauważyli to inni. O testach, które przeprowadziłem napiszę innym razem... W każdym razie nie długo. Ceny 99, 89, 79 (w złotówkach i groszach) to ceny stosowane po to, aby podświadomość konsumenta myślała, że cena jest niższa niż naprawdę jest, wyjątkiem jest cena 99gr... Ludzie się do niej przyzwyczaili i z jakiś względów częściej zakupują produkty z ceną promocyjną 99 groszy niż z ceną normalną z inną końcówką, tutaj testy były opisane w jednym z numerów magazynu brief. Masz pytania? Co chcesz się dowiedzieć o free marketingu w następnym short-art? Napisz, skomentuj ![]() P.S. Patrząc na Nasz przykład, cena z 26zł zmienić się na 27zł lub np. 29,97zł P.P.S. Mówiłem tutaj o magazynie Brief... Można pobrać darmowy numer magazynu brief |