Strategie darmowego marketingu... Ustalanie cen
Jak ustalać ceny produktów i usług?


Dziś bedzie o ustalaniu cen produktów, a właściwie o sztuczkach podświadomej manipulacji cenowej...

Dziś będzie krótko, bo liczę na dyskusję w tym temacie... Darmowy marketing, tym bedziemy się zajmować kilka tygodni. Przedstawię Tobie kilka technik z nowej książki pt. "Strategie Free marketingu" i kilka z mojego doświadczenia.

W pierwszym short-art poruszę temat ustalania cen produktów i usług.

Jeżeli oferujesz swój nowy produkt lub usługę i nie wiesz jak obliczyć cenę oto w kilku krokach jak to zrobić:

* Oblicz koszt wytworzenia produktu i dolicz 10%
* Pomyśl ile chciałbyś zarobić na jednym produkcie, wystarczy tę kwotę pomnożyć przez 3
* Dodać wszystko do siebie i powstaje cena

Załóżmy, że Twój koszt to 10zł, dodając 10% wychodzi 11zł.
Na jednej sprzedaży chcę zarobić 5zł, mnożąc przez 3 otrzymujemy 15zł.
Dodając wszystko do siebie otrzymujemy 26zł.

Teraz zaczynamy manipulacje ceny w taki sposób, aby klient kupił... Owszem cena ma znaczenie, ale nie tylko cena jako cena.

Jeżeli cena kończy się na 7 jest produkt łatwiej sprzedać, tutaj sprawdziłem to na swojej księgarni jak i zauważyli to inni. O testach, które przeprowadziłem napiszę innym razem... W każdym razie nie długo.

Ceny 99, 89, 79 (w złotówkach i groszach) to ceny stosowane po to, aby podświadomość konsumenta myślała, że cena jest niższa niż naprawdę jest, wyjątkiem jest cena 99gr... Ludzie się do niej przyzwyczaili i z jakiś względów częściej zakupują produkty z ceną promocyjną 99 groszy niż z ceną normalną z inną końcówką, tutaj testy były opisane w jednym z numerów magazynu brief.

Masz pytania?
Co chcesz się dowiedzieć o free marketingu w następnym short-art?
Napisz, skomentuj oczko

P.S.
Patrząc na Nasz przykład, cena z 26zł zmienić się na 27zł lub np. 29,97zł

P.P.S.
Mówiłem tutaj o magazynie Brief... Można pobrać darmowy numer magazynu brief


  PRZEJDŹ NA FORUM