Jak promować sklep internetowy?
Jak promować E-sklep? Pozycja sklepu internetowego
Jak promować sklep internetowy? - nie pozwolą mi zapomnieć...



Mam od jakiegoś czasu niewielki sklepik internetowy - Ręcznie robione ozdoby jeszcze w sumie nie zastanawiałem się jak na poważnie zając się jego reklamą, coś tam powoli pozycjonuje coś tam gdzieś dodam. W każdym razie traktuję to jako 'dodatkowe' źródło dochodu.

Wracając jednak do tematu artykułu: 'Jak promować sklep internetowy? - nie pozwolą mi zapomnieć...'. Praktycznie wszystko co najważniejsze zostało mi podane na tacy.. pytanie tylko czy to wystarczy do skutecznej promocji sklepu. Przyjrzyjmy sie temu co mam:

0. Katalogi stron.
To jest jedyna rzecz o której sam pamiętałem (dlatego dałem numerek 0)... na sam początek dodałem do kilku takowych swój sklepik. W kazdym razie wiedze o tym ze warto w jakimkolwiek katalogu stron zaistnieć mozna dostać w zasadzie w kazdej książce o marketingu internetowym.

1. Funkcje w sklepie (skryptu).
Zainstalowałem swój sklepik na skrypcie PrestaShop, niby funkcji nie ma wiele.. ale nadal je odkrywam. W każdym razie samo zapoznawanie się ze skryptem sugeruje kilka rzeczy o których warto pamiętać:

Pod względem klienta:
- Obsługa promocji
- Komentarze
- Różne formy płatności
- Pakowanie na prezent
- Newsletter, powiadomienia
- Moduł lojalnościowy - rabaty za polecanie znajomym
- Wyszukiwarka, tagi
- Obsługa rabatów ilościowych (na dany produkt)
- Możliwość generowania bonów kwotowych , bądź procentowych
- Wyślij do znajomego


Pod względem SEO:
SEO:
- Osobne opisy znaczników meta
- Gotowa mapa strony dla google
- RSS z produktami
- Integracja z Google Analytics
- Integracja z porównywarkami
- Bardzo dokładne statystyki wewnętrzne
- Przyjazne linki


2. O porównywarkach cen też nie mam jak zapomnieć.
Sam już nie wiem skąd mają do mnie kontakt, jednak na sam początek działalności (zdaje się 2-3 dni po zainstalowaniu skryptu) odezwały się dwie panie z propozycją bym dodał ofertę sklepu do ichniejszej porównywarki cen. W każdym razie dodałem więc na dana chwilę do bezpłatnych porównywarek gdzie się da wesoły

2. Wpisy w katalogach stron.
Średnio 1-2 dziennie katalogi przychodzą na email z prośbą bym się u nich zapisał, z tego co się orientuję, są to katalogi współpracujące z katalogami w których już się wpisałem (taka lawinka).

3. Reklama na innych stronach.
Tym razem chyba wpisy w katalogach zadziałały... i ofert kilka przyszło.

4. Współpraca z innymi witrynami internetowymi.
Propozycji już miałem kilka - sami mnie znaleźli. Z jednej prawdopodobnie skorzystam - koleś fajny pomysł ma. Poza tym sama możliwość generowania kuponów kilka pomysłów mi podsunęła.

5. Pozycjonowanie sklepu.
O tym to chyba również nie zapomnę.. nie dość, ze piszą z ofertami to jeszcze dzwonią do mnie wesoły

6. Reklama kontekstowa.
O tym też zapomnieć się nie da. Po pierwsze kuponu dostarczonego z serwerem szkoda nie wykorzystać. Po drugie już dwie firmy się oferowały o to zadbać.

7. Newsletter.
O tym przypominają mi moduły sklepu (jeszcze nie załączone) - ale nie są to jedyne przypomnienia. Osoby piszące w sprawie współpracy proszą w sprawie mailingu do klientów.

8. Wizytówki i tym podobne bardziej tradycjne.
Wizytówki też już mi proponowano w jakiejś promocji z czymś tam. Poza tym dziś dzwoniła pani zdaje sie z PF bo zobaczyła zmianę w ewidencji czy też urzędzie statystycznym (nowe pkd).

Jedyne czego na dana chwilę mi nikt nie podsunął pod nos a przychodzi mi do głowy - jest promowanie się poprzez program partnerski, sądze jednak, ze to kwestia czasu, by taki moduł powstał do skryptu.

No i na koniec mały wniosek?

Skoro każdy jan Kowlaski zakąłdajacy sklep interentowy ma dostep do wiedzy o tym jak reklamować sklep internetowy - dlaczego nie wszyscy odnoszą sukces?

Odpowiedzi mogę się tylko domyślać... a do głowy mi przychodzi tylko jedna odpowiedź. Wiedza to jedno, a działanie to drugie.

Pyt: Jak więc zatem skutecznie promować sklep w internecie?
Odp: Wziąc się do roboty i skorzystać z tego co podają nam na tacy.



--
Autor Tomek Urban, właściciel serwisów ebiznes.org.pl, Gazetki Kreatywnej oraz Bloga partnerskiego

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl



  PRZEJDŹ NA FORUM