Jak promować sklep internetowy? Jak promować E-sklep? Pozycja sklepu internetowego |
Jak promować sklep internetowy? - nie pozwolą mi zapomnieć... Mam od jakiegoś czasu niewielki sklepik internetowy - Ręcznie robione ozdoby jeszcze w sumie nie zastanawiałem się jak na poważnie zając się jego reklamą, coś tam powoli pozycjonuje coś tam gdzieś dodam. W każdym razie traktuję to jako 'dodatkowe' źródło dochodu. Wracając jednak do tematu artykułu: 'Jak promować sklep internetowy? - nie pozwolą mi zapomnieć...'. Praktycznie wszystko co najważniejsze zostało mi podane na tacy.. pytanie tylko czy to wystarczy do skutecznej promocji sklepu. Przyjrzyjmy sie temu co mam: 0. Katalogi stron. To jest jedyna rzecz o której sam pamiętałem (dlatego dałem numerek 0)... na sam początek dodałem do kilku takowych swój sklepik. W kazdym razie wiedze o tym ze warto w jakimkolwiek katalogu stron zaistnieć mozna dostać w zasadzie w kazdej książce o marketingu internetowym. 1. Funkcje w sklepie (skryptu). Zainstalowałem swój sklepik na skrypcie PrestaShop, niby funkcji nie ma wiele.. ale nadal je odkrywam. W każdym razie samo zapoznawanie się ze skryptem sugeruje kilka rzeczy o których warto pamiętać: Pod względem klienta: - Obsługa promocji - Komentarze - Różne formy płatności - Pakowanie na prezent - Newsletter, powiadomienia - Moduł lojalnościowy - rabaty za polecanie znajomym - Wyszukiwarka, tagi - Obsługa rabatów ilościowych (na dany produkt) - Możliwość generowania bonów kwotowych , bądź procentowych - Wyślij do znajomego Pod względem SEO: SEO: - Osobne opisy znaczników meta - Gotowa mapa strony dla google - RSS z produktami - Integracja z Google Analytics - Integracja z porównywarkami - Bardzo dokładne statystyki wewnętrzne - Przyjazne linki 2. O porównywarkach cen też nie mam jak zapomnieć. Sam już nie wiem skąd mają do mnie kontakt, jednak na sam początek działalności (zdaje się 2-3 dni po zainstalowaniu skryptu) odezwały się dwie panie z propozycją bym dodał ofertę sklepu do ichniejszej porównywarki cen. W każdym razie dodałem więc na dana chwilę do bezpłatnych porównywarek gdzie się da 2. Wpisy w katalogach stron. Średnio 1-2 dziennie katalogi przychodzą na email z prośbą bym się u nich zapisał, z tego co się orientuję, są to katalogi współpracujące z katalogami w których już się wpisałem (taka lawinka). 3. Reklama na innych stronach. Tym razem chyba wpisy w katalogach zadziałały... i ofert kilka przyszło. 4. Współpraca z innymi witrynami internetowymi. Propozycji już miałem kilka - sami mnie znaleźli. Z jednej prawdopodobnie skorzystam - koleś fajny pomysł ma. Poza tym sama możliwość generowania kuponów kilka pomysłów mi podsunęła. 5. Pozycjonowanie sklepu. O tym to chyba również nie zapomnę.. nie dość, ze piszą z ofertami to jeszcze dzwonią do mnie 6. Reklama kontekstowa. O tym też zapomnieć się nie da. Po pierwsze kuponu dostarczonego z serwerem szkoda nie wykorzystać. Po drugie już dwie firmy się oferowały o to zadbać. 7. Newsletter. O tym przypominają mi moduły sklepu (jeszcze nie załączone) - ale nie są to jedyne przypomnienia. Osoby piszące w sprawie współpracy proszą w sprawie mailingu do klientów. 8. Wizytówki i tym podobne bardziej tradycjne. Wizytówki też już mi proponowano w jakiejś promocji z czymś tam. Poza tym dziś dzwoniła pani zdaje sie z PF bo zobaczyła zmianę w ewidencji czy też urzędzie statystycznym (nowe pkd). Jedyne czego na dana chwilę mi nikt nie podsunął pod nos a przychodzi mi do głowy - jest promowanie się poprzez program partnerski, sądze jednak, ze to kwestia czasu, by taki moduł powstał do skryptu. No i na koniec mały wniosek? Skoro każdy jan Kowlaski zakąłdajacy sklep interentowy ma dostep do wiedzy o tym jak reklamować sklep internetowy - dlaczego nie wszyscy odnoszą sukces? Odpowiedzi mogę się tylko domyślać... a do głowy mi przychodzi tylko jedna odpowiedź. Wiedza to jedno, a działanie to drugie. Pyt: Jak więc zatem skutecznie promować sklep w internecie? Odp: Wziąc się do roboty i skorzystać z tego co podają nam na tacy. -- Autor Tomek Urban, właściciel serwisów ebiznes.org.pl, Gazetki Kreatywnej oraz Bloga partnerskiego Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl |