Zasady kompozycji w fotografii reklamowej


Artykuł zaczerpnięty z serwisu: http://fotoblogia.pl/

W fotografii kompozycja jest niezwykle ważna, gdyż to ona bezpośrednio przekłada się na końcowy efekt i odbiór zdjęcia przez widza. W zeszłym tygodniu pisałem o podstawowej zasadzie zwanej “Złotym podziałem“. Dziś prezentuje dwie inne: prostotę i omawiam w jaki sposób używać skośnych linii, aby zdjęcie nabrało większego dynamizmu.



Prostota:

Im bardziej czytelne i proste jest w odbiorze zdjęcie tym lepiej. Główny motyw zdjęcia powinien być jasny w odbiorze. Nie utrudniajmy fotografii, nie dodawajmy do kompozycji zdjęcia zbyt wielu elementów. Najlepiej usuńmy z kadru wszystko co będzie rozpraszało uwagę oglądającego. Zdjęcie poniżej przedstawia świeczkę, można by usunąć jeszcze podkładkę leżącą na stole, niepotrzebnie rozprasza pomimo swojej prostoty.



Linie skośne:

Takie linie sugerują ruch. Można ich kreatywnie użyć aby poprowadzić oko pomiędzy tematami lub gorącymi punktami. Prosty przykład - spróbujcie sfotografować drogę w taki sposób, by prowadziła od jednego z rogów zdjęcia w kierunku środka kadru. Niektórzy twierdzą, że w taki sposób wprowadza się do zdjęcia trzeci wymiar. Jeśli ułożysz główny temat zdjęcia po przekątnej kadru, spowoduje to większą dynamikę na zdjęciu. Oczywiście ta technika nie nadaje się do wszystkich tematów zdjęć, ale idealnie sprawdza się w przypadku, dróg, mostów, gałęzi czy samochodów.



Artykuł zaczerpnięty z serwisu: http://fotoblogia.pl/


Tworzenie utworów zależnych i kopiowanie materiału tylko za zgodą prawowitego autora tekstu/artykułu oraz administratora forum.


  PRZEJDŹ NA FORUM