Idealny klient – czy takich posiadasz?
Idealny Klient...
Idealny Klient-Czy takich posiadasz?



Jeżeli prowadzisz biznes to codziennie obsługujesz swoich klientów. Sprzedajesz im swoje towary, usługi, produkty. Codziennie zarabiasz na obsłudze tych klientów.


Czy wiesz kto jest twoim najlepszym klientem?


Nie chodzi mi o pana Janka lub panią Zosię, którzy są Twoimi dobrymi klientami ale o obraz Twojego idealnego klienta składający się ze starannie wybranych cech jakie on powinien posiadać.


Idealny klient w rzeczywistości nie istnieje. Oznacza to, że tym określeniem przyjęto nazywać właśnie zbiór cech, które pomagają nam kwalifikować naszych klientów do grona tych, których głównie chcemy obsługiwać.


Skoro idealny klient nie istnieje w rzeczywistości po co mamy określać jego cechy?


Wbrew pozorom określenie profilu Twojego idealnego klienta ma podstawowe i fundamentalne znaczenie dla właściwego rozwoju biznesu.


Jeżeli określisz profil swojego idealnego klienta i tym samym przyporządkujesz mu zbiór wyraźnych cech będziesz wiedział jakie działania musisz podjąć aby zaspokajać potrzeby klientów posiadających takie właśnie cechy.



Łatwiej Ci będzie tworzyć reklamę, bo będziesz wiedział co głównie trafia do Twojego idealnego klienta. Tym samym taką reklamą będziesz przyciągał ludzi o takich właśnie cechach. W efekcie Twoja reklama będzie o wiele skuteczniejsza, bardziej opłacalna i ekonomiczna.


Twoja firma będzie przygotowana na obsługę takich właśnie klientów bo będziesz skupiał się głównie na dostosowaniu jej pod kątem klientów o takich właśnie cechach.


Twoje koszty związane z obsługą klientów będą optymalizowane ponieważ cała obsługa będzie nakierowana na klientów posiadających jasno określone cechy. Tym samym możliwe będzie wypracowanie spójnego i jednolitego dla wszystkich klientów sposobu ich obsługi.


Twoja oferta będzie konkretna i precyzyjna, ponieważ będziesz wiedział do kogo ją kierujesz. Będziesz tak opracowywał swoje oferty aby skupić się na zaspokajaniu właśnie najważniejszych potrzeb klientów posiadających cechy Twojego idealnego klienta.


Z czasem staniesz się specjalistą w obsłudze klientów posiadających cechy Twojego idealnego klienta co ułatwi Ci zająć dominującą pozycję wśród przedsiębiorców w Twoim segmencie rynku.


Im bardziej zawęzisz swoją grupę docelową i określisz szczegółowo profil idealnego klienta tym większe masz szanse na odniesienie sukcesu realizując usługi przemyślane konkretnie dla tej właśnie grupy.


Jak Ty określasz profil swojego idealnego klienta?

Autorem artykułu jest Sebastian Kątek, autor podręcznika każdego sprzedawcy:
http://skocz.pl/zm-strategia

Źródło: MojaStrategia.pl


  PRZEJDŹ NA FORUM