Prof. Rafał K. Ohme Twórca NeuroMarketingu w Polsce |
Prof. Rafał Krzysztof Ohme, twórca neuromarketingu w Polsce, założyciel firmy LAB, wygłosił 5 października 2008 r. wykład podczas inauguracji roku akad. 2008/2009 w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, zatytułowany „O pożytkach mariażu biznesu z nauką". Planowane są kolejne wykłady, które przybliżą tematykę związaną z neuromarketingiem. Prof. Rafał Krzysztof Ohme – twórca neuromarketingu w Polsce, – założyciel firmy LAB (2004) – pierwszej w Europie firmy, która oferuje neuroanalizę aktywności fal mózgowych konsumentów w trakcie oglądania reklam telewizyjnych. 10 września 2008 r. Laboratorium podpisało umowę z Martinem Lindstromem – guru marketingu, z którego usług korzystały takie firmy, jak: Lego, Nokia, McDonalds, Nestle czy American Express. W 2009 r. powstaną biura Laboratorium & Co w Nowym Jorku, Londynie, Berlinie, Barcelonie i Moskwie. Już działa biuro w Kijowie. – wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (od 1996) i Instytutu Psychologii PAN (od 1999), – od 1996 r. prowadzi akademickie i komercyjne analizy zachowań konsumenckich, – współpracuje ze Stanford University, Kellogg Graduate School of Management oraz California Institute of Technology, – członek American Academy of Advertising, Association of Consumer Research, Neuro- PsychoEconomics, European Advertising Academy, – laureat Nagrody Premiera RP, Prezydenta RP, Fundacji Nauki Polskiej, Stypendium Fulbrighta, – autor takich publikacji, jak: „Siedem odkryć w reklamie” (w przygotowaniu); „Podprogowe informacje mimiczne: ujęcie eksperymentalne” (Warszawa 2003, Wydawnictwo IP PAN i SWPS); trylogii „Automatyzmy” (2001, 2002, 2003) oraz redaktor publikacji „Nieuświadomiony afekt” (Sopot 2007, GWP). Prof. Rafał K. Ohme: Większość reklamodawców popełnia kardynalny błąd, odwołując się wyłącznie do naszej świadomości. Wciąż ulegają złudzeniu, że człowiek działa racjonalnie, ostrożnie. Tymczasem naprawdę chłodne racje i kontrola są wyjątkiem, a nie regułą. To podświadomość jest rzeczywistym sprawcą naszego zachowania oraz determinuje sposób, w jaki wydajemy pieniądze i wybieramy marki. [za: „Polityka”. Pomocnik psychologiczny, nr 43(2626) z dnia 27.10.2007 r.] W Wydawnictwie Forum Naukowe ukazała się książka pod red. prof. Henryka Mruka pt. „Reklama i PR na rozdrożu?”, która zawiera m.in. rozmowę z Januszem Plenclerem – współwłaścicielem LABoratory & Co – pt. „Neuronauka, czyli od błąkania się do optymalizacji”. Podobne artykuły, książki i czasopisma: Neurousability, neuromarketing, neurobalonik - NeuroMarketing... Rejestracja na Forum-Dołącz już TERAZ |