Jak napisać dobry i skuteczny mailing? Baza adresowa ; Mailing ; Skuteczny Mailing |
10 porad - jak napisać dobry i skuteczny mailing autorem artykułu jest Agnieszka Kądziołka Jeśli masz bazę adresową i piszesz do swoich subskrybentów regularne maile, oto o czym powinieneś pamiętać: 1. Pole OD Ustaw pole OD - najlepiej jak będzie to imię i nazwisko. Niekoniecznie Twoje - może być ono wymyślone tylko na potrzeby listy mailingowej. Ważne jest jednak, aby go nie zmieniać - niech raz na zawsze zapadnie w pamięć czytelników Twojego newslettera. Adres email nadawcy powinien być kojarzony z nazwiskiem osoby piszącej maila, np. A.Kadziolka @ netigo.pl. Unikaj enigmatycznych adresów typu biuro@, kontakt@ czy marketing@ Maile od znajomych osób są chętniej otwierane, a nastawienie czytającego jest lepsze - mniej podejrzliwe i sceptyczne ![]() Nie zapomnij się również podpisać w stopce listu ![]() 2. Temat Temat maila jest jego najistotniejszą częścią - dlatego powinien intrygować, zainteresować czy szokować. Idealnie jeśli będzie tam imię odbiorcy. Temat maila powinien być krótki (max. 60 znaków), bez zbędnych wykrzykników i innych znaków interpunkcyjnych Pomyśl, którego maila odtworzysz chętniej - o temacie ] Życzenia ] Wszystkiego najlepszego od firmy XYZ czy ] Agnieszko, jak duża jest Twoja choinka? Co bardziej intryguje: ] Rewelacyjne statystyki czy ] Agnieszko, czy wiesz kto Cię wczoraj odwiedził? Co Ci sie bardziej podoba ] Agnieszko, czy ten wirus dopadł i Ciebie? czy ] Marketing wirusowy - Zobacz!!! Dobrze pracują tematy typu "kto jeszcze chce", niedopowiedzenia, obietnice ] Kto jeszcze chce zarabiać w programach partnerskich ] Nie uwierzysz, co mi się wczoraj przytrafiło.... ] Agnieszko, 100 zł dla Ciebie.... Zmieniając tylko temat maila, możesz zwiększyć jego skuteczność o kilkadziesiąt procent! 3. Personalizacja Pisząc mailing, zwracaj się bezpośrednio do jednej osoby - przecież każdy subskrybent Twojej listy będzie go czytał sam, a nie w grupie ![]() Używaj jej imienia, najlepiej w wołaczu. Słowa Ty, Tobie czy Ciebie - pisz wielką literą. Idealnie, gdy w pierwszym mailu (powitalnym) poprosisz (całkiem retorycznie) o zgodę na zwracanie się do tej osoby po imieniu. Czytelnik poczuje się ważny i chętnie przeczyta co do NIEGO piszesz. Nawiążesz nić porozumienia. Wstaw imię (i nazwisko odbiorcy - jeśli je znasz) w pole Do . Takie maile rzadziej są uznawane za spam i są chętniej otwierane. Bardzo często się zdarza, że są traktowane bardzo osobiście. 4. Wygląd maila Dopilnuj, aby długość linii nie przekraczała 65 znaków, a po każdej z nich było sztywne przejście do następnej linii (enter). Tak sformatowane teksty czyta się najszybciej i najłatwiej. Pisz prostym językiem, takim jak mówisz, nie używaj skomplikowanych słów, układaj krótkie zdania, nie przekraczaj 5 linii dla każdego z akapitów, wstawiaj podtytuły, które podkreślą co masz do powiedzenia. Pamiętaj o tym, aby wysłać mail ze zdefiniowanym wcześniej kodowaniem - aby czytelnik poprawnie zobaczył polskie literki. 5. Ortografia i interpunkcja Zadbaj o poprawność ortograficzną i stylistyczną, nie zapomnij o przecinkach - taki mail wygląda profesjonalniej i buduje zaufanie do nadawcy. Zanim wyślesz maila, sprawdź go w Wordzie czy Open Office, zajmie to tylko chwilkę, a dzięki temu wyłapiesz byki (a przynajmniej ich większość) 6. Stopka Na zakończenie każdego maila wklej podsumowanie polityki prywatności oraz możliwość wypisania się z listy. Może ono brzmieć tak: Otrzymujesz ten list, ponieważ wyraziła(e)ś zgodę na otrzymywanie e-maili z serwisu http://netigo.pl Nigdy, pod *żadnym pozorem* nie udostępnimy NIKOMU Twoich danych osobowych. Jeśli chcesz zrezygnować z otrzymywania maili, kliknij ... Jeśli prowadzisz spółkę, musisz umieścić w stopce maile dane o KRS i kapitale spółki - takie jest prawo w Polsce. Stopka taka może wyglądać tak: NIP: XXX-XX-XX-XX, REGON: XXXXXXXX, Kapitał: XX tys. zł Sąd rejonowy w Gliwicach, X wydział gosp. KRS nr: XXXXXXXXXX 7. Szacunek Zwracaj się do czytelnika grzecznie, z szacunkiem - tak jak Ty chciałbyś być traktowany. 8. Emocje Pisząc maila, wywołaj entuzjazm, pobudź zmysły, subtelnie obudź emocje. Niech czytający poczuje dreszczyk zainteresowania. Niech w miarę czytania myśli: jej ale fajnie super! kurcze, też tak chcę!! muszę to mieć!!! Nie zapomnij o wezwaniu do akcji ![]() 9. HTML Jeśli wysyłasz maile w formacie HTML, dodaj też wersję tekstową - niektórzy użytkownicy są wierni swoim przyzwyczajeniom i nie tolerują maili w HTML. Zadbaj też, aby linki były krótkie (mieściły się w jednej linii) i się nie łamały (dotyczy to szczególnie wersji tekstowej) Jeśli linki w Twoim serwisie są dłuższe niż 60 znaków, skorzystaj z narzędzia jakim jest tinyurl.pl czy skocz.pl 10. PS Na zakończenie koniecznie dodaj PS - jest to fragment równie ważny jak temat i zwykle czytany. Najlepiej tam umieścić wezwanie do akcji lub któtkie podsumowanie maila - jego esencję. -- Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie. Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl |