Jak rozwinąć Biznes w internecie? Jak rozwinąć E-biznes w internecie? |
Jak rozwijać biznes w Internecie? autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski 1. Blogi * użycie bloga jako narzędzia tworzenia marki i zdobywania klientów w świecie online * blog niszowy, który skupia się na określonej tematyce (lepiej być rekinem w stawie niż płotką w oceanie), ale jednocześnie nie jest zbyt wąski, aby za jego pomocą dało się stworzyć silną i rozpoznawalną markę; * skupienie uwagi na profesjonalnym prowadzeniu bloga, ale tylko w takim zakresie, w jakim nie zakłóca to normalnego funkcjonowania biznesu (blog jest, aby wspomagać prowadzenie biznesu, a nie odwrotnie); * współpraca z innymi blogowiczami – komentowanie ich artykułów, zapraszanie ich do wypowiadania się na łamach blogu; tworzenie tzw. „kółka wzajemnej adoracji”. 2. Budowanie wizerunku * tworzenie dobrego wrażenia w świecie online, powolne i mozolne budowanie swojego wizerunku jako autorytetu w danej tematyce, rozbudowywanie relacji z mediami, autorytetami; * dodawanie artykułów do serwisów, które są popularne w danym zakresie biznesu, tworzenie ciekawej treści, która będzie cytowana i dyskutowana na innych serwisach; * wrastanie w społeczności – znajdywanie pokrewnych forów internetowych, grup dyskusyjnych, blogów, które będą umożliwiały wymianę wiedzy, doświadczeń i budowanie autorytetu; * aktywne działanie w odniesieniu do serwisów społecznościowych takich jak: digg.com, wykop.pl, del.icio.us – w ten sposób można łatwo zdobyć cenne linki i przyciągnąć nowych użytkowników; * tworzenie programu afiliacyjnego – niech inni szukają dla Ciebie klientów w zamian za część zysków z przedsięwzięcia. 3. Marketing w wyszukiwarkach * staranne dobranie nazwy firmy i skorelowane z tym działania wyboru domeny (domena odpowiadająca nazwie firmy, najlepiej we wszystkich możliwych poziomach domen; * zdobycie pierwszych pozycji wyszukiwania w głównych wyszukiwarkach na frazę nazwy firmy; * zdobywanie linków dla strony firmowej i bloga – rejestrowanie w katalogach, publikacje z linkami, które odwołują do serwisu firmowego, linkowanie do wartościowych serwisów; * stosowanie płatnego wyszukiwania dla zdobywania użytkowników, optymalizowanie serwisu i przygotowywanie strategii SEO. 4. Zdobywanie rozgłosu * dawanie czegoś za darmo w zamian za link do strony lub baner reklamowy – może to być darmowy (ale też wartościowy) ebook, darmowe skórki do popularnych systemów; * zarządzania treścią (np. Joomla, WordPress – sam skorzystałem , darmowe programy, wykorzystanie potencjału marketingu wirusowego – tworzenie śmiesznych, ciekawych rzeczy, które mogą być przesyłane emailem; * umieszczanie ciekawych, śmiesznych, interesujących filmików video na popularnych serwisach takich jak: youtube.com (wystarczy wspomnieć polskiego Ikonowicza ; * tworzenie kontrowersyjnej treści, która szybko zdobywa rozgłos (uwaga: trzeba być z tym ostrożnym) 5. Strona techniczna strony i bloga * tworzenie stron w czystym i spełniającym standardy W3, standardy dostępności; * stosowanie prostej i przejrzystej dla użytkownika nawigacji – strona powinna być użyteczna; * stworzenie unikalnego i oddającego charakterystykę biznesu loga i hasła reklamowego (tzw. tagline); * tworzenie treści przystosowanej do charakterystyki online; stosowanie zasady odwróconej piramidy treści (najpierw najważniejsze wiadomości i dopiero później ich rozwinięcie), pisanie dla osób, które skanują stronę internetową, a nie ją czytają; * stosowanie podstawowych elementów optymalizacji serwisów internetowych –dynamiczne meta Tagi, krótkie i rzeczowe tytuły stron, przyjazne dla użytkowników i wyszukiwarek urle strony; * umieszczenie na stronie informacji kontaktowej wraz z opisem fizycznej lokalizacji, zdjęciami biura i itp.; * stworzenie ciekawej, unikalnej a jednocześnie przejrzystej i przyjaznej dla użytkownika szaty graficznej; * stworzenie ciekawej strony błędu 404. 6. Komunikacja z klientem * stosowanie pełnego wsparcia dla klienta w ciągu całego procesu sprzedaży i po jej zakończeniu; * kontakty z klientem za pomocą odpowiednio przygotowanego adresu email, wizytówek, rozwijanie sieci kontaktów poprzez znajomych, specjalne akcje promocyjne; * wysyłanie spersonalizowanych podziękowań, życzeń, zaproszeń. 7. Niekonwencjonalne przedsięwzięcia * tworzenie konkursów, śmiesznych promocji, zachęcanie do opiniowania usługi lub serwisu (np. po dostarczeniu darmowej próbki); * wyróżnienie się czymś, stworzenie unikalnego projektu (np. słynna Million Dollar Homepage Alexa Tew); * stosowanie gadżetów promocyjnych- stikery, koszulki, kubki; * sponsorowanie lokalnych wydarzeń kulturalnych i medialnych. -- Autor znanego bloga Marketing w Internecie, kursu Google AdWords, kursu Google Analytics Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl |