Czy zostawiasz pieniądze na stole?
Jak nie stracić klienta?
Czy zostawiasz pieniądze na stole?

Jeżeli teksty w Twoim serwisie internetowym nie odpowiadają potrzebom Twoich klientów prawdopodobnie codziennie tracisz pieniądze.

Każda ze stron internetowych zbudowana jest ze słów. Nie tylko słów nagłówków, sloganów, tekstów informacyjnych i perswazyjnych, ale także odnośników tekstowych, menu i nawigacji, z których każde może decydować o skuteczności lub nie danego serwisu internetowego.

::Reklama::
Zobacz jak oczarować klienta-Już teraz!!!

Jeżeli, na przykład, masz firmę kurierską i witasz potencjalnych klientów nagłówkiem „Witamy w serwisie firmy X”, Twój potencjalny klient szukający akurat wzrokiem frazy „szybkie przesyłki” może uznać, że na tej stronie nie ma nic dla niego.

Wystarczy, jednak, zmiana nagłówka na taki, który poinformuje o korzyściach z usługi szybkich przesyłek, żeby nie tylko zatrzymać go na stronie, ale też zachęcić do przeczytania reszty tekstu, a w konsekwencji zwiększyć szanse na sprzedaż.

Często zmiana pojedynczych nawet słów lub fraz może kilkakrotnie zwiększyć skuteczność danego serwisu.

Wyniki badań prowadzonych wśród użytkowników Internetu jednoznacznie mówią, że dla skuteczności serwisu internetowego kolosalne znaczenie ma to, czy napiszemy:

- „Kup” czy „Kup teraz”
- „Ściągnij raport” czy „Ściągnij bezpłatny raport”
- „Zastosuj” czy „Złóż wniosek o konto”
- „Znajdź sklep” czy „Lokalizacje sklepów”.

Użycie słów, które odpowiadają potrzebom klientów może zwiększyć odsetek osób, które wykonują pożądane przez właściciela serwisu działania – np. kupują produkt lub usługę – nawet o 100% i więcej. Bezpośrednio przekłada się, więc, na wysokość przychodów, jakie generuje dany serwis.

Przykładowo, jeżeli pozycjonujesz swoją stronę i masz 100 wejść dziennie, a odsetek osób, które zostawiają na Twojej stronie swój adres e-mail wynosi 2%, codziennie uzyskujesz 2 kontakty do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami (w ciągu miesiąca daje to 60 osób).

Łatwo policzyć, że jeżeli Twój współczynnik konwersji wzrośnie o 100%, czyli do 4% liczba osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami wzrośnie do 120. Pomimo tego, że cyfry świadczą niezbicie o tym, jak ważne dla skuteczności poszczególnych serwisów internetowych są teksty pisane z myślą o potrzebach klientów, wiele osób nie wykorzystuje tego źródła przewagi konkurencyjnej.

Jeżeli jesteś jak większość firm w Polsce prawdopodobnie ty również prace nad nowym serwisem internetowym zaczynasz od prac nad grafiką. Nie zastanawiasz się nad słowami. Dopiero, kiedy grafika jest już gotowa myślisz o tym, jak wypełnić słowami miejsca przeznaczone na tekst.

Ostatnio rozmawiałam z kilkoma firmami zajmującymi się programowaniem aplikacji internetowych dla małych i średnich firm. Wszystkie zgodnie twierdziły, że kiedy ich klienci zlecają im zaprojektowanie strony, większość z nich nie wie jeszcze, co takiego chce swoim potencjalnym klientom powiedzieć, ani, co jeszcze ważniejsze, co ci klienci najbardziej chcieliby usłyszeć.

Jeżeli ty też nie poświęcasz słowom wystarczająco dużo uwagi, nie pracujesz nad tym, żeby odpowiadały potrzebom Twoich klientów prawdopodobnie codziennie tracisz pieniądze. Możesz nadal je tracić albo zainwestować w dobór odpowiednich słów i zdobyć prawdziwą przewagę konkurencyjną.

Wybór należy do Ciebie.



Joanna Nowak



Autorka specjalizuje się w tworzeniu tekstów na strony WWW, tekstów e-mailingów, ulotek i e-newsletterów. Pomaga firmom osiągnąć wysoką stopę zwrotu z inwestycji w stronę WWW lub e-mail marketing.

http://www-copywriting.pl/


  PRZEJDŹ NA FORUM