10 błędów projektowania stron według Nielsena ...
Błędy przy projektowaniu stron...


10 głównych błędów projektowania stron według Nielsena

1. Używanie zbyt małych czcionek lub też słabo widocznych czcionek (np. czcionki, które niezbyt t dobrze prezentują się w publikacjach online lub też w małym stopniu wyróżniają się spośród tła)

2. „Innowacyjne” podejście do linków
* w odniesieniu do linków koniecznością jest trzymanie się standardów i przyzwyczajeń internautów
* trzeba jasno wskazywać, co jest klikalne i jest linkiem , a co jest elementem dekoracyjnym
* unikać JavaScript w linkach i wszelkich zbytecznych przekierowań
* nie otwierać stron, które otrzymuje się w wyniku kliknięciu linku w nowym oknie (wówczas użytkownik nie może używać przycisku „Powrót”)

3. Zbędne wykorzystywanie technologii Flash w sytuacjach, kiedy nie wnosi on nic do strony, kiedy powoduje, że użytkownik musi czekać na uzyskanie informacji, której poszukuje na serwisie

4. Wykorzystywanie w serwisach internetowych treści, która nie jest przystosowana do potrzeb online. Ze względu na trudniejsze czytanie tekstu w porównaniu z wersjami papierowymi teksty na potrzeby serwisów internetowych muszą:
* stosować zasadę odwróconej piramidy tzn. najpierw podaje się najważniejsze treści, a dopiero później ich rozwinięcie)
* być krótkie i łatwe do zapamiętania
* nie ma określonej zasady co do liczby słów na stronie, ale z reguły ilość słów powinna wynosić około 500-600
* strona powinna zawierać akapity średniej długości, maksymalnie 3-4 zdania; internauci z reguły nie mają czasu na czytanie długich akapitów.

5. Kiepska wyszukiwarka na stronie lub brak wyszukiwarki

6. Niewłaściwe wyświetlanie strony w różnych przeglądarkach internetowych (np. niektórzy „webmasterzy” korzystają z rozwiązań, które wyświetla się poprawnie tylko w przeglądarce Internet Explorer )

7. Używanie nieprawidłowo zbudowanych formularzy internetowych. Najczęstsze błędy przy formularzach to
* wymaganie zbyt wielu informacji
* tworzenie zbyt wielu pól obowiązkowych
* brak wsparcia dla autowypełniania w formularzach
* brak ustawienia zmiennej „fokus”, dzięki której kursor od razu jest w formularzu, co oszczędza klik
* sztywne reguły przy wpisywaniu takich wartości jak numery telefonów, numery kart kredytowych (zwłaszcza starsi ludzie mają z tym duży problem)

8. Brak na stronie internetowej sekcji z danymi kontaktowymi firmy, opisem lokalizacji i historii firmy

9. Stosowanie szaty graficznej z ustaloną sztywną szerokością strony, co powoduje problemy w sytuacji rozszerzania obrazu na monitorze

10. Nieprawidłowe podejście webmasterów do kwestii powiększania zdjęć i grafil (nierzadko się zdarza, że po kliknięciu linka „Powiększ zdjęcie, otrzymujemy te same zdjęcie, na które kliknęliśmy).


--
Autor znanego bloga Marketing w Internecie, kursu Google AdWords, kursu Google Analytics



  PRZEJDŹ NA FORUM