Słowa Kluczowe
Najważniejsze w pozycjonowaniu...
Słowa kluczowe



Kierując się wyborem słów kluczowych zastanów się dokładnie, co wpiszą internauci, aby odnaleźć Twoją stronę. Najczęściej wyszukiwanie możliwe jest na dwa sposoby:

Po nazwach ogólnych (np. Pojęcia ogólne związane z branżą np. Soczewki kontaktowe).
Po nazwach szczegółowych (np. nazwy produktów – Focus Dailies, Optima FW itp.).
Doświadczenie pokazuje, że w zależności od branży Internauci zachowują się w różny sposób. Czasami większość ruchu jest generowana przez nazwy szczegółowe (zwłaszcza wtedy, gdy nazwa marki ma dużą świadomość). Częściej używa się jednak nazw ogólnych (Internauta liczy na to, że trafi do serwisu, z którego sam wybierze odpowiednią nazwę szczegółową). Zawsze jednak trzeba dbać o odpowiedni poziom uszczegółowienia słowa kluczowego. Klient poszukujący restauracji w Krakowie wpisze do wyszukiwarki: “restauracje Kraków” lub “restauracje w Krakowie” zamiast ogólnej frazy “restauracje”. Dlatego przed przystąpieniem do pozycjonowania należy zadać sobie pytanie, czy serwis ma działać globalnie, czy też wyłącznie lokalnie. Oczywiście jest to również związane z kosztami. Działanie globalne jest zawsze droższe od lokalnego.

Kiedy już podejmiemy decyzję o zasięgu działania pomyślmy o tym, czy pozycjonowanie będzie odbywało się dla liczby pojedynczej, czy też mnogiej. Pewne frazy np. Leki, buty będą wpisywane niemalże tylko w liczbie mnogiej – inne np. Felieton są częściej wpisywane w liczbie pojedynczej. Jest to niezwykle ważne, zwłaszcza dlatego, że większość wyszukiwarek nie ma zaszczepionego mechanizmu odmiany wyrazów.

Przy doborze słów kluczowych należy kierować się również poziomem wiedzy odbiorców. Tylko specjaliści wpiszą do wyszukiwarki “blachy gorąco walcowane”. Większość osób użyje frazy “blachy”.

Przy dobieraniu słów kluczowych warto sprawdzić, czy słowo kluczowe nie ma również innego znaczenia lub zastosowania. Jeżeli chcemy pozycjonować się na wyraz “kolonia” to powinniśmy pamiętać, że jest to również nazwa miasta w Niemczech, a nie tylko nazwa usługi, którą chcemy wypozycjonować (choć oczywiście lepsza byłaby liczba mnoga - “kolonie”).

W przypadku nazw szczegółowych często możliwe jest użycie systemu autopozycjonującego tzn. takiego, który automatycznie promuje niezbyt popularne słowa kluczowe. Dzięki temu możemy być na pierwszych miejscach wyszukiwarek dla wielu słów kluczowych.

Źródło Artykułu


  PRZEJDŹ NA FORUM