Internet jako narzędzie do doskonałego Marketingu

Wykorzystanie Internetu, a w szczególności serwisu www, pozwala firmom odnieść następujące korzyści:
1. Pozyskanie nowych klientów i rynków. Wykorzystanie przez firmy Internetu w strategii rozwoju przyczyni się w znacznym stopniu do pozyskania nowej grupy klientów i utrzymania dotychczasowych kontaktów handlowych z dotychczasowymi partnerami, bez względu na to skąd pochodzą gdyż medium to ma charakter globalny.
2. Zamiana osób przelotnie zainteresowanych w klientów. Internet ze względu na swój interaktywny charakter w zdecydowany sposób przyczyni się do przekształcenia osób pozornie zainteresowanych działalnością firmy w jej stałych i lojalnych klientów. Będzie to możliwe dzięki przedstawieniu w serwisie internetowym informacji na temat oferty, oraz możliwością dwukierunkowego kontaktu jakie daje poczta elektroniczna.
3. Zachęta do kontynuacji współpracy. Przedsiębiorstwa poprzez swoją firmową stronę www, pocztę elektroniczną, fora dyskusyjne, będą miały ciągły kontakt ze swoimi stałymi i potencjonalnymi klientami oraz dostawcami. Jednocześnie poprzez rzetelne informowanie o ofercie firmy, jej sytuacji na rynku upewnią i przekonają one partnerów, iż są one dla nich idealnymi partnerami biznesowymi.
4. Poprawienie kontaktu z dotychczasowymi i potencjonalnymi partnerami. Wykorzystanie Internetu, a w szczególności profesjonalnego serwisu internetowego, poczty elektronicznej spowoduje, iż obecni i przyszli partnerzy handlowi bez względu na strefę czasową i odległość od firmy będą mieli możliwość zasięgnięcia pełnej i wyczerpującej informacji o działalności firmy, warunkach współpracy i ofercie produktowej.
5. Uzupełnienie informacji dostępnych w reklamach i wzmiankach prasowych. Informacja zawarta w tradycyjnych środkach przekazu tj. prasa, radio czy telewizja nie pozwala na przedstawienie pełnej oferty firmy. Związane jest to ze zbyt wysokimi kosztami takich przedsięwzięć. Internet pozwala na zaprezentowanie pełnej oferty w serwisie www, a jego użytkownicy nie są ograniczeni czasowo z jej zapoznaniem się. W każdej chwili mogą powrócić na stronę www i uzupełnić swoje informacje dotyczące oferty i charakteru prowadzonej działalności.
6. Oszczędność na druku i opłatach pocztowych. Wykorzystanie przez firmy Internetu jako narzędzia do umieszczania pełnej i rzetelnej informacji w znaczący sposób obniża koszty jakie firma ponosi w kontaktach z klientami i osobami zainteresowanymi współpracą z firmą w przyszłości. Dzięki firmowej witrynie i poczcie elektronicznej do minimum zostanje ograniczona korespondencja za pośrednictwem tradycyjnej poczty gdyż wszystkie materiały dotyczące firmy, jej produktów, możliwości nawiązania współpracy możliwe będą do przekazania partnerom za pośrednictwem narzędzi internetowych.
7. Zapewnienie lepszej i szybszej pomocy dla partnerów handlowych. Chociaż część obsługi klienta musi być prowadzona bezpośrednio to odpowiedzi na wiele pytań, które mają powtarzający się charakter można zamieścić na witrynie. Dzięki temu potencjalni klienci firmy mogą w szybki sposób odnaleźć odpowiedzi na nurtujące ich problemy. Ponadto umieszczenie dokładnej informacji teleadresowej, lokalizacji firmy w postaci mapki dojazdu, godzin otwarcia czy specyfikacji produktów pozwoli na łatwiejszą komunikację w relacji firma – partner handlowy.
8. Oszacowanie zainteresowania dotychczasowych i potencjalnych klientów określonymi produktami lub usługami. Dzięki specjalistycznym narzędziom takim jak statystyki odwiedzin serwisu internetowego czy ankietom, firma uzyska informacje na temat najczęściej poszukiwanych informacji o produktach bądź usługach oferowanych przez siebie. Te wiadomości umożliwią planowanie wielkości przyszłej produkcji oraz rozszerzenie asortymentu co w decydujący sposób wpłynie na zwiększenie konkurencyjności firmy.

Artykuł ściągnięty z TEJ strony.


  PRZEJDŹ NA FORUM