Zarobki z dochodowego biznesu, E-biznes darmowe forum, programy partnerskie, sukces i motywacja oraz darmowe porady i pomysły na biznes


Najnowsze posty w dziale Social Media


NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ECOMMERCE - CZYLI SKLEPY INTRNETOWE » JAK ZWIĘKSZYĆ ZAUFANIE DO SKLEPU INTERNETOWEGO?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Jak zwiększyć zaufanie do sklepu internetowego?

Zaufanie a sklep internetowy
  
superadmin
20.06.2009 12:13:20
poziom 6



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Darmowe forum - e-biznes

Posty: 1052 #279579
Od: 2008-10-27


Ilość edycji wpisu: 1
Jak zwiększyć zaufanie do sklepu internetowego?
autorem artykułu jest Bartłomiej Dymecki

A może chcesz wiedzieć Poprawić realacje z klientem?
Zobacz - Jak oczarowć klienta - JUŻ TERAZ!


Dokładne dane firmy

To raczej podstawa, ale nie mógłbym o tym nie wspomnieć. Na stronie sklepu muszą się znaleźć dokładne dane firmy, która go prowadzi. Dane adresowe, NIP, regon, imię i nazwisko odpowiedzialnej osoby, najlepiej także numer telefonu.

Co, jeśli sklep prowadzi spółka? Warto wyznaczyć jedną osobę, która będzie dawać “twarz” sklepowi. Tak, aby sklep był kojarzony z indywidualną osobą. Na stronie z danymi kontaktowymi można wtedy napisać “Opiekun sklepu - Jan Kowalski, tel. 12345689″. To o wiele lepsze, niż “Sklep jest prowadzony przez spółkę XYZ”.

Ludzki wymiar

Na ludzkim wymiarze sklepu internetowego przejawiającym się w obsłudze klienta świetnie zna się Patrycja. Sporo na temat tworzenia przyjaznych newsletterów pisze w swojej książce, którą serdecznie polecam.

Warto wtłoczyć sobie do głowy jedną zasadę: sklep to ludzie. Pokaż, że jesteś człowiekiem, a klienci to docenią. Jak tego dokonać? Jest to w sumie temat na osobny wpis, ale dobre metody to chociażby: założenie bloga i pisanie na nim, umieszczenie zdjęć z siedziby sklepu na blogu lub stronie “o nas”, założenie forum i dyskutowanie z internautami, czy właśnie regularne wysyłanie po ludzku redagowanego newslettera. Temat jest ciekawy, więc pozwolę sobie wrócić do niego innym razem.

Łatwy i szybki kontakt

Ten punkt wiąże się z poprzednim. Strona kontaktowa powinna być łatwo dostępna. We wzorowej sytuacji powinny się na niej znaleźć: adres tradycyjny, numer telefonu, adres e-mail, formularz kontaktowy. W miarę rozwoju dobrze jest także pomyśleć o bezpłatnej infolinii.

Rzecz jasna sama możliwość kontaktu to nie wszystko. Równie ważne jest szybkie odpowiadanie na pytania i udzielanie jasnych, rzetelnych informacji przydatnych klientowi.

Przypomnij się w sposób tradycyjny

Kto powiedział, że sklep internetowy w swoich metodach promocji ma się ograniczać do rozwiązań internetowych? Warto wyjść w “offline”. Może wysłać do klientów list (koniecznie odręcznie podpisany!) z wydrukowanym na dobrym papierze bonem rabatowym na zakupy, który mogą nawet komuś sprezentować?

Oczywiście należy wspomnieć, że otworzenie tradycyjnego sklepu pod marką działającego online także pomaga budować zaufanie do tego drugiego. W moich oczach poważniej wygląda sklep internetowy, który ma oddział (lub odziały) offline.

Daj coś specjalnego

Zrób klientowi niespodziankę i dołącz do paczki z produktami jakiś prezent. Oczywiście nie może to być coś tandetnego, ale w moich oczach nawet prosty, ładny długopis z logiem sklepu jest czymś “fajnym” przez co sklepu budzi bardziej pozytywne emocje. Nie mówiąc już o tym, że każde spojrzenie na długopis przypomina o sklepie jego właścicielowi i osobom postronnym.

Pamiętaj, że zachodzi potężna różnica między prezentem spodziewanym, a niespodziewanym. Ten prezent o którym piszemy na stronie w umyśle klienta staje się częścią oferty. Gdy go otrzymuje dostaje po prostu to, co zamówił. Prezent niespodziewany to dodatkowe emocje.

Buduj społeczność

Jeżeli wokół sklepu występuje społeczność użytkowników to jesteśmy bardziej skłonni mu zaufać. Przecież widzimi, że inni ludzie z niego korzystają, prawda? Przykład tworzenia społeczności przy sklepie to forum yerbamateforum.pl prowadzone przy yerbamatestore.pl. Warto naśladować ten przykład. Jednak nie musi to być od razu forum. Nawet zwykłe komentarze pomagają tworzyć społeczność.

Doradzaj

Gdy strona naszego sklepu jest przy okazji źródłem fachowej, przydatnej (to ważne!) wiedzy, to budzi o wiele większe zaufanie. Klient dostrzega, że znamy się na tym, co sprzedajemy i łatwiej przekonuje się do naszej oferty. Pisałem już szerzej o budowaniu eksperckiego wizerunku.

Współpracuj z innymi

Dobrym pomysłem może się okazać współpraca z innym sklepem. W tym przypadku zaufania do jednego sklepu może być przeniesione na inny (przynajmniej częściowo). Ostatnio kilka sklepów nawiązało współpracę wyświetlając w górnej części szary pasek z łączami do sklepów partnerskich. Efekty możesz obejrzeć np. w sklepie iperfumy.pl

W tym podejściu kryje się jednak pułapka. Istnieje ryzyko, że w umyśle klienta sklepy zostaną ze sobą skojarzone… zbyt mocno. Wtedy wpadka jednego sklepu może się przełożyć na spadek zaufania do wszystkich sklepów w grupie.

Warto stosować mix powyższych metod i prowadzić długoterminowe działania w celu budowy wysokiego poziomu zaufania.

--

Bartłomiej Dymecki jest dziennikarzem Magazynu INTERNET i Internet Makera. Prowadzi blog Dymecki.pl i firmę Entigra realizujacą audyty stron internetowych.
_________________
Blog o WordPress i Marketingu :: Trochę humoru | Fajne wpisy na blogach | Mój MIX
  
Electra29.03.2024 08:56:33
poziom 5

oczka
  
karski1
13.12.2012 11:46:41
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 321 #1071100
Od: 2012-2-4
Wystarczy się angażować, reklamować, umieć prowadzić dobry marketing, promocje itd.
---
Zobacz obowiązkowo -> http://www.przeprowadzki-szczecin.com.pl
  
donata
16.04.2013 12:22:38
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 60 #1318120
Od: 2013-4-16
Dobry artykuł, sklep internetowy to nie tylko sklep. Zadowolony klient to nie tylko ten,który znajdzie produkt w Internecie, ale przede wszystkim ten, który dostanie towar. Logistyka - zaplecze sklepu. Wielu klientów zniechęca się bi dostawa jest nieterminowa lub źle spakowana. Ważne jest więc, żeby mieć czym i dobrze pakować oraz mieć dobrego kuriera.
  
karinamora
19.08.2014 15:32:35
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Lublin

Posty: 3 #1920568
Od: 2014-8-19
Prosta zasada. Nie bagatelizować małych społeczności zafiksowanych na twoje produkty. Wyjść z w sieć z informacją wprost do Twoich potencjalnych klientów. Tak gdzie oni są.
_________________
Nie ma to jak wesele lubuskie w swojskim klimacie.
  
Marcin
21.05.2015 11:08:19
Grupa: Użytkownik

Posty: 25 #2109015
Od: 2015-4-21
Dobrą zasadą jest spełnianie oczekiwań klienta. Potencjalny klient chce, aby sklep internetowy był przejrzysty, aby łatwo było wyszukać produkty, ceny były atrakcyjne (promocje), szybkie płatności internetowe (operator płatności, np. Dotpay), szybka dostawa (umowa z firmą kurierską), a najlepiej żeby było kilka opcji dostawy i klient mógłby wybrać najodpowiedniejszą dla siebie. Budowanie zaufania do sklepu online buduje się przez podejście do e-klienta. Można również iść w kierunku content marketingu.
  
karolina030
05.11.2015 20:16:17
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #2198643
Od: 2015-11-5
Zdecydowałam się założyć sklep internetowy (buty, torebki). To mój pierwszy biznes i mam do Was pytanie. Stoję przed wyborem systemu płatności dla mojego sklepu. Zależy mi na tym aby klienci mi zaufali. Sąsiadka wspomniała mi ostatnio o operatorze Dotpay. Co o tym sądzicie? Zaufalibyście płatnościom za jego pośrednictwem?
  
Pavlo
09.12.2015 11:30:46
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #2211902
Od: 2015-9-9
karolina030 tak, to dobry wybór. Sam korzystam od niedawna i wszystko jest w porządku. Dla sklepów internetowych - nie ma co się zastanawiać.
  
Marcin
21.12.2015 12:01:34
Grupa: Użytkownik

Posty: 25 #2216680
Od: 2015-4-21
Od razu proponuję sprawdzić ofertę płatności mobilnych. Teraz to podstawa, a najlepiej od początku wybrać dobrego operatora płatności.
  
Pavlo
19.01.2016 09:28:39
Grupa: Użytkownik

Posty: 7 #2228615
Od: 2015-9-9
Zgadzam się, płatności mobilne są już podstawą, warto wprowadzić je od razu do oferty. To plus dla klientów, jak i sprzedawców.
  
JustynaS
26.02.2016 14:14:05
Grupa: Użytkownik

Posty: 19 #2245022
Od: 2016-2-12
Dotpay jest świetny do sklepów internetowych wesoły
  
ewelina546
08.07.2016 12:45:45
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 135 #2305144
Od: 2014-3-11
Jak prowadzicie sklep internetowy, zobaczcie sobie platformę https://serwersms.pl - to dobre narzędzie do komunikacji z klientem, ale nie tylko, bo można za jej pośrednictwem uruchomić na przykład płatności sms. Według mnie to bardzo dobre rozwiązanie, zważywszy na coraz większą popularność urządzeń przenośnych.
  
Electra29.03.2024 08:56:33
poziom 5

oczka
  
dasatro
01.09.2016 23:52:32
Grupa: Użytkownik

Posty: 9 #2327441
Od: 2015-2-22
Na pewno trzeba dbać o rodzaj wysyłki, bo wtedy klienci na pewno wrócą do takiego sklepu. Zauważyłam różnicę, gdy wybierałam listy w dhl https://dhl24.com.pl/pakiety/prezentacja.html a wcześniej w innych firmach. Przy dhl-u nie mam żadnych skarg od klientów.
  
mede
04.09.2016 20:53:28
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #2328372
Od: 2016-9-4
Bardzo przydatny artykuł. Nie wszyscy się jednak do tego stosują, a co ciekawe jak ktoś ma monopol tym gorzej dla użytkownika, bo nie dość, że ceny podnosi to jeszcze dyktuje inne warunki..
  
Wichajster
28.04.2017 10:41:43
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #2421721
Od: 2017-4-28
Wręcz mało kto się do tego stosuje, takie niestety czasy. Nie każdy pamięta, że klient jest najważniejszy...
_________________
urządzenia rozrywkowe
  
Peemkoc
23.05.2017 11:34:16
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wrocław

Posty: 6 #2428227
Od: 2017-2-21
Dobrym sposobem jest tworzenie tutoriali branżowych, trzeba pokazać, że znamy się na rzeczy.
_________________
pomoc drogowa 24h Wrocław
  
sanqi
13.02.2018 12:20:44
Grupa: Użytkownik

Posty: 3 #2516858
Od: 2018-2-13
Prowadzenie bloga, tutoriali, vloga, czytelny regulamin, przyjazne warunki, łatwa obsługa koszyka wesoły chyba że chodzi ci o zaufanie danej domeny, na której stoi sklep, ale to już zupełnie odrębny temat.
_________________
żarówka gu10
  
cedar83
30.04.2021 16:44:57
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 298 #7807521
Od: 2017-9-30
Bardzo ważnym elementem w takim sklepie będzie sprawna obsługa klienta. Klienci cenią sklepy, które szybko udzielają informacji na różne tematy. Taki dobry kontakt ze sklepem zdecydowanie podnosi zaufanie klienta. DLatego warto pomyśleć o wdrożeniu ai chatbot. Bot chat to inteligentne wsparcie biznesu. Odciąża infolinię, bo technologia ai analizuje pytania i automatycznie odpowiada. Obniżają też koszt obsługi klienta. Chatboty stanowią pomoc na każdym etapie sprzedaży. Mogą być integrowane z różnymi platformami i systemami, a także z aplikacjami,które coraz częściej wykorzystywane są do kontaktu z klientem - WhatsApp i Messenger. Popatrz tu https://inteliwise.com/pl/produkty/ai/chatbot/ - masz gotowe do wdrożenia rozwiązania w temacie chatbotów.
  
adik356
31.05.2021 10:15:21
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 401 #7823956
Od: 2014-3-14
Myślę, że pomocne może być pozycjonowanie. Oczywiście odpowiednio wykonane. Są profesjonalne agencje, które mogą się tym zająć dla ciebie. A tutaj https://www.carpatiabiznes.pl/na-co-zwrocic-uwage-pozycjonujac-sklep-internetowy/ masz jeszcze namiar na ciekawy artykuł o pozycjonowaniu sklepów. Takie info się przyda.
  
Tomas29
22.11.2023 13:07:02
Grupa: Użytkownik

Posty: 3 #8132174
Od: 2023-11-22
Poli-Prof to niezawodny partner w zakresie maszyn pakujących. Nasza oferta obejmuje zaawansowane linie pakujące i maszyny zaprojektowane w celu optymalizacji codziennych operacji Twojej firmy. Oferujemy różnorodne rozwiązania, w tym zamykanie worków, zgrzewanie folii, wiązanie palet, foliowanie produktów, zaklejanie kartonów i inne zastosowania związane z pakowaniem.
https://poli-prof.pl/product-category/maszyny-pakujace/zaklejarki-kartonow/
Jakość opakowań odgrywa kluczową rolę w sukcesie firmy, a my rozumiemy to lepiej niż ktokolwiek inny. Nasze innowacyjne rozwiązania opakowaniowe zostały zaprojektowane tak, aby sprostać dzisiejszym wymaganiom w zakresie niezawodności i wydajności. Niezależnie od specyfiki produktu, dysponujemy sprzętem, który wykona zadanie i zapewni niezawodne opakowanie.

Jesteśmy dumni z profesjonalizmu i doświadczenia naszego zespołu. Nasi eksperci są pod ręką, aby zapewnić wsparcie, pomoc w wyborze sprzętu i porady operacyjne. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była dla Państwa jak najbardziej komfortowa i opłacalna.

Wybierając Poli-Prof, wybierasz niezawodność, jakość i profesjonalizm. Jesteśmy gotowi stać się Twoim niezawodnym partnerem w zakresie rozwiązań opakowaniowych. Skontaktuj się z nami i wspólnie zoptymalizujmy Twój biznes i zwiększmy jego efektywność dzięki wysokiej jakości opakowaniom.
  
Electra29.03.2024 08:56:33
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ECOMMERCE - CZYLI SKLEPY INTRNETOWE » JAK ZWIĘKSZYĆ ZAUFANIE DO SKLEPU INTERNETOWEGO?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny

Darmowe forum e-biznes (CNNB) - Grupa AG ESSEKER | Muzyka Blog


No To Frugo
Sznurkownia.info